• tidigareplatt

Babysim på Aquasund Malmö

Någon som varit på babysim på Aquasund i Malmö? Vad tyckte ni?

• Svar på tråden Babysim på Aquasund Malmö
  • Annakatta

Jag har gått tre ggr nu med min 5-månaders. Det är väl ok tycker jag, litet och mysigt, men ledaren är inte jätterolig, känns lite slentrianmässigt och lite lojt på nåt sätt. Men så har jag också ett aktivt och intensivt barn som tycker det är lite för mesigt med klapplekar i ring  Har ingen erfarenhet av andra ställen, så har ingen aning om om Aquasund är bättre eller sämre än nåt annat...

Blev mamma till en liten flicka 100612
  • tidigareplatt

Okej! Skönt å veta att någon går där i alla fall, haha, har inte hört talas om det innan förrän jag stötte på det på nätet nämligen.
    Det får nog bli en anmälan till januari.

• tidigareplatt

Tsck så mycket!
    Jag får kolla upp det med. Aquasund ligger så nära bara så det lockar lite mer, hihi.

• Gunnell

Jag funderar också på babysim på aquasund, bor ett stenkast därifrån :) Men min skrutt är bara 2 veckor gammal än så länge :)

• tidigareplatt
    Gunnell skrev 2010-11-16 17:53:42 följande:
    Jag funderar också på babysim på aquasund, bor ett stenkast därifrån :) Men min skrutt är bara 2 veckor gammal än så länge :)
    Ååå, en sån liten en, det är så man saknar den åldern fastän min bara är 8 veckor, hahaha.
    Det verkar roligt med babysim, hoppas bara bäbisarna gillar det de med Flört
  • Matanza

Jag gick på aquasund med min äldsta och vi tyckte det var kanon! Men jag har inget annat att jämföra med.. fräscha lokaler, ibland lite trångt i bassängen. Det enda som inte var toppen var när man var tvungen att gå upp ur det sköna vattnet

• tidigareplatt
    Matanza skrev 2010-11-20 09:07:01 följande:
    Jag gick på aquasund med min äldsta och vi tyckte det var kanon! Men jag har inget annat att jämföra med.. fräscha lokaler, ibland lite trångt i bassängen. Det enda som inte var toppen var när man var tvungen att gå upp ur det sköna vattnet
    Låter jättebra! Har bokat in mig till januari nu Glad
  • tidigareplatt

Japp! Fjärde gången på måndag. Det är bra tycker jag! Jag har ju inget att jämföra med men min dotter gillar att sprattla i vattnet. Man simmar lite med barnen, lär sig några bra grepp att hålla dem, sjunger sånger med rörelser. Jättemysigt. Det är 4 barn i vår grupp. Kan absolut rekommendera det.

• Gunnell

Så kul! Är det svårt att få plats? Vid vilken ålder börjar man?

Försökte bada min lille skrutt igår (i badkaret). Han blev fullständigt vansinnig, så jag vet inte om det är aktuellt med babysim :) Han har så torr hud så han får inte bada så ofta och nu hatar han det tydligen ;)  

• tidigareplatt

Från 3 månader tror jag det är. Det var inte svårt för mig att få plats i alla fall : )
    Okej, nä gillar han det inte så kanske nån annan aktivitet är bättre : ) Min var inte heller jätteförtjust i badbaljan innan men efter babysimmet så gillar hon badkaret mer i alla fall. Men det vore ju synd att lägga massa pengar på babysim om barnet inte gillar det alls.

• Dixie
    Gunnell skrev 2011-02-06 10:50:28 följande:
    Så kul! Är det svårt att få plats? Vid vilken ålder börjar man?

Försökte bada min lille skrutt igår (i badkaret). Han blev fullständigt vansinnig, så jag vet inte om det är aktuellt med babysim :) Han har så torr hud så han får inte bada så ofta och nu hatar han det tydligen ;)  
    Limhamns simsällskap har prova på gånger - kan kanske vara ngt om du är osäker på om sonen tycker om det eller inte! 
    www.malmosim.nu/doc/prova_babysim_vt11.pdf 
Svar på tråden Babysim på Aquasund Malmö