• Anonym (Pillertrillar´n)

Behöver något som lugnar

Jag har ätit Citalopram, 10 mg i ca 1½ år. Har klarat av vardagsstressen på det men just nu har det blivit mer. Har Attarax hemma, utskrivet till mitt barn. Funderar på att ta en eller några för att se om jag mår lite bättre. känns som om jag har blivit skrämd eller superstressat en stund men det går inte över när jag har det lite lugnare sen.

Vad ska jag göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 14:54
    Avtackar mig förslag om olagliga droger och narkotika. Det har inget i den här tråden att göra.

• Svar på tråden Behöver något som lugnar
  • Anonym

Du ska kontakta din läkare så kanske ni kan höja dosen citalopram, alternativt få något annat utskrivet? Jag får lergigan, det funkar bra att "stressa" ner på. Attarax har ju lite samma effekt.

Anonym skrev 2010-11-15 21:40:15 följande:
    Du ska kontakta din läkare så kanske ni kan höja dosen citalopram, alternativt få något annat utskrivet? Jag får lergigan, det funkar bra att "stressa" ner på. Attarax har ju lite samma effekt.
    Försökte höja dosen vid en här tiden förra året, samma situation men jag fixade inte det. Blev helt känslokall, hade inte ens empati för barnen.
  • Anonym
    Anonym (Pillertrillar´n) skrev 2010-11-15 21:44:26 följande:
    Försökte höja dosen vid en här tiden förra året, samma situation men jag fixade inte det. Blev helt känslokall, hade inte ens empati för barnen.
    Nä jag vet hur det kan vara! Tror själv ofta att jag slutat älska min man.

Läste lite om lergigan, verkade harmlöst.
    Undra om vanlig Clarityn har samma effekt? Den är ju resceptfrii så det känns lite mer tillåtet.

• Anonym

Atarax har en lugnande och klådstillande effekt och gör att man blir trött därav varför man oftast får den till natten. Skulle dock inte ta den utan att kontakta läkare först.

Anonym skrev 2010-11-15 21:54:45 följande:
    Atarax har en lugnande och klådstillande effekt och gör att man blir trött därav varför man oftast får den till natten. Skulle dock inte ta den utan att kontakta läkare först.
    Nu när barnen sover å jag slappar med datorn så känner jag att jag är lite lugnare men fortfarande så är det lite tryck i bröstet.
  • Anonym (Lill's)

Jag fick Lergigan utsrkivet som lugnade och nu när jag mår illa av graviditeten kan jag äta dom också.
    Dom funkade jättebra när jag fick panikångest och har funkat bra när jag mått illa så jag vill verkligen rekommendera dom eftersom dom är så effektiva och samtidigt så "ofarliga" Jag har alltid vart noga med att säga till mina läkare att jag jättelätt blir beroende av olika saker - vad som helst och inte minst piller så dom ger mig sånt som inte är så beroendeframkallande.

Kan du inte få prova någon ny medicin? Tycker verkligen du ska prata med läkare innan du börjar med Attarx själv.Och om du inte skulle stå ut och behöver så ta bara Ett piller!

Känner med dig, hoppas du mår bättre snart och får hjälp med medicinerna!

Jag pratade med läkaren om att byta förra året, men fick svaret att det inte skilde så mycket. kommer inte ihåg om det var den läkaren som jag har nu eller om det var förra på VC. Han flyttade. Orkar inte hålla på att dividera med läkaren om det hela tiden.
    Har lite svårt med det sexuella med Citalopram. skulle vilja ha någon som inte påverkade det så mycket.

Äter citolapram för just stressen, har inte panikångest eller känner mig depremerad. Kanske inte skulle ha börjat med Citolapram alls från början utan hade räckt med Attarax eller Lergigan

Ikväll blir det ingen Attarax för mig. Har tagit en kopp varm choklad och några skivor nybakad barkis, doppade i koppen några gånger och hade ost på någon macka. känner mig rätt så ok i alla fall.

• Anonym (van)

Citalopram blev jag känslokall av, minskad sexlust till en början som efter några månader gick över till att jag absolut inte kunde komma ( jobbigt som kille )
    Atarax är egentligen allergimedicin. jag äter dom själv mot panikångest, dosen från läkaren är på 1*25mg till natten, men jag pratade med psyk och kan ta (8 och har gjort senaste veckorna ) 6*25mg / dag
    nu börjar jag må bättre så nu är jag nere på 2*25mg / dag
    har du dom utskrivna mot allergi och för barn så är det säkerligen 10mg du har hemma?
    ta en sådan och se om det släpper, kan ta runt 15minuter innan dom ger effekt, annars tar du en till.

• Anonym (van)

Har föresten bytt från citalopram till zoloft, dom fungerar bättre på mig

Anonym (van) skrev 2010-11-15 23:17:11 följande:
    Citalopram blev jag känslokall av, minskad sexlust till en början som efter några månader gick över till att jag absolut inte kunde komma ( jobbigt som kille )
    Atarax är egentligen allergimedicin. jag äter dom själv mot panikångest, dosen från läkaren är på 1*25mg till natten, men jag pratade med psyk och kan ta (8 och har gjort senaste veckorna ) 6*25mg / dag
    nu börjar jag må bättre så nu är jag nere på 2*25mg / dag
    har du dom utskrivna mot allergi och för barn så är det säkerligen 10mg du har hemma?
    ta en sådan och se om det släpper, kan ta runt 15minuter innan dom ger effekt, annars tar du en till.
    Barnet har fått det mot ångest. Är 10 mg.
    Anonym (van) skrev 2010-11-15 23:18:02 följande:
    Är det sexuella som funkar bättre eller mindre känslokall? eller både och?
  • Anonym (van)
    Anonym (Pillertrillar´n) skrev 2010-11-16 14:52:00 följande:
    Barnet har fått det mot ångest. Är 10 mg.
    Anonym (van) skrev 2010-11-15 23:18:02 följande:
    Är det sexuella som funkar bättre eller mindre känslokall? eller både och?
    har precis blivit dumpad så sexuella vet jag inte hur det funkar.
    Citalopram åt jag för ett tag sen men fick sluta, har dock ätit zoloft förut och sexet funkade bra då, samt att jag hade empati vilket jag totalt saknade med citalopramen

min exfru åt citalopram och blev totalt sexlust befriad av dom
  • Anonym (van)
    Anonym (Pillertrillar´n) skrev 2010-11-16 14:53:46 följande:
    Du, Snopp2. Skulle aldrig falla mig in att ta cannabis. Inte bara för att det är olagligt utan för att det är helt onödiga saker.
    samma här, jag har gått igenom så mycket skit men aldrig tagit till droger, dricker knappt alkohol.
    det skulle bara resultera i en flykt från verkligheten men verkligheten skulle ändå finnas kvar
Svar på tråden Behöver något som lugnar