Inlägg från: Cuthalion |Visa alla inlägg
  • Cuthalion

Tonåringar och duschning

Visserligen tycker jag man skall få duscha när man behöver men kostnaderna blir ju en del ifall man duschar en halvtimme per gång. Kanske kan hon hjälpa till och betala med månadspengen för "överskottet" hon duschar. Säg att hon har 15 minuter på sig i duschen (det är gott om tid även med långt hår), och överskrider hon det får hon bidra med sina egna pengar.

Ingen aning om det fungerar men det kanske får henne att inse att det kostar . . .

• Cuthalion

Qetesh

Jag duschar också 2 ggr per dag, men på morgonen rör det sig om någon minut och på kvällen max 10. Då räcker vattnet till fler

• Cuthalion

Qetesh

Yep, jag tycker Du är extremt ego och jag skulle lätt kunna göra samma prioritering om jag inte var singel och bodde i hyresrätt med "obegränsat" varmvatten

• Cuthalion

MBP

Självklart betalar man för vattnet på ett eller annat sätt, men med "obegränsat" menar åtminstone jag att ifall jag vill stå en timme i duschen kan andra personer som bor i lghtn fortfarande duscha i varmt vatten.

Bott i hus med dels en mor som älskar att bada läääänge och låta vattnet rinna, och dels med ett ex som gärna tog 40-minuters duschar. Då är man glad när man inte behöver knuffa sig in innan för att hinna få duscha i varmvatten utan att behöva vänta ex antal timmar

Svar på tråden Tonåringar och duschning