• Anonym (Ur balans)

Berätta om era POSITIVA effekter av Mirtazapin

Har precis börjat med Miratzapin men hittar bara negativa saker att läsa om detta ämne. Är det INGEN som har blivit bra av denna tablett? Jag läser bara om folk som går upp massor i vikt och det känns ju inte som ett alternativ som kommer att få mig att må bättre.

Jag vill gäran höra om NÅGON blivit hjälpt av denna tablett och hur i sådana fall?

• Svar på tråden Berätta om era POSITIVA effekter av Mirtazapin
  • Anonym

Jag har en vän som fick en svår depression och hon prövade några andra mediciner. När hon fick Mirtazapin vände depressionen och hon blev mer stabil, sov på nätterna och mår nu mycket bättre. Hon har inte gått upp i vikt av dem! så det är inte så att alla gör det. Kan vara bra att veta.

• Anonym (Ur balans)

Jag puffar och säger samtidigt att jag har sovit och vaknat utan tokångest för första gången på flera månader. Så någon positiv effekt verkar dom ha på mig. Jag vill i alla fall tro det.

Någon annan med POSITIV effekt?

• Anonym

Hej. Jag åt mirtazapin några månader 2008 men avbröt för yrsel o att dem inte hade nån verkan. Nu har jag ätit dem i en vecka... Har inte fått nån ökat aptit men har huvudvärk o e trött men hoppas det vänder snart, samtidigt tänker jag ju på att dem inte hjälpte sist så det e ju inte så bra, men vi får se. Jag kombinerar nu med cipralex på morgonen. Hoppas dem är bra för dig.

• Anonym (jame)

Jag äter Mirtazapin jag också. Hur lång tid bör man orka vänta innan man vet om den fungerar eller inte? Jag har ätit det sen nästan 2 veckor och har ingen viktökning, inget matlust, fortfarande deprimerad.

• Anonym (Ur balans)

Min läkare sa att man ska vänta 2-4 veckor innan man kan säga något. Det går att öka dosen. Jag har ätit i 8 dagar nu och märker en skillnad och det är att jag sover SÅÅÅ mycket bättre och har mycket mindre ångest. För mig var ångesten värst. Kände mig inte så nedstämd innan ångesten började och när den väl började så blev jag såklart nedstämd och ville till slut inte leva. Så jag vet inte ens om jag har en depression även om läkaren säger det.
    Jame när ska du tillbaka till läkaren?

• Blåkulla

Hej min hustru stega fram och sa att hon inte va kär längre efter 12 år, hela min värld rasa efter 5 månaders grubblande gick jag till läkaren och han rekommenderade Mirtazapin 15 mg efter bara några dagar så mådde jag så sjukt mkt bättre jag blev mycket lugnare och sover på nätterna kanon piller ???? på mej gjorde dom bara succé hälsningar Blåkulla

Svar på tråden Berätta om era POSITIVA effekter av Mirtazapin