• saxa

Supervarma, vattentäta vinterskor - vilka?

Inser att jag måste ha bra skor för att kunna vara ute med min tvååring i vinter. Bor i Göteborg, så vanligaste vädret  är förmodligen slaskigt och runt 0 grader, men vill att skorna ska tåla några minus också. Tips på bra skor?

• Svar på tråden Supervarma, vattentäta vinterskor - vilka?
  • JeanneDArc

Jag köpte kängor på Ecco i goretex, funkar bra och är som nya fast jag använde dem hela förra vintern. Finns liknande kängor i andra affärer har jag sett.

• J W

Haha, "supervarma"...
    Tänkte att nu är det ner mot -30 som gäller så jag ville få lite tips jag oxå och så snackar vi "några minus"!!

Men för att tipsa dig: vanliga vinterskor i gore-tex eller liknande duger nog fint

(Och är det nån som har tips för SUPERVARMA skor så vill jag ha det!)

• MajaVira
    J W skrev 2010-11-16 19:34:42 följande:
    Haha, "supervarma"...
    Tänkte att nu är det ner mot -30 som gäller så jag ville få lite tips jag oxå och så snackar vi "några minus"!!

Men för att tipsa dig: vanliga vinterskor i gore-tex eller liknande duger nog fint

Kuoma är blande de varmaste skorna jag hört talas om, de är dock inte vattentäta.
  • Jackie85

Jag köpte ett par vagabond på nilsson, vadderade och supersköna och kostade "bara" 1199kr.

• Erica87

kuoma tror jag märket heter.. det är jättebra stövlar som står emot vatten.. och kyla såklart :).. bäst i test va dom också. dom har vi köpt till våran kille.

• Erica87
    Erica87 skrev 2010-11-16 19:37:43 följande:
    kuoma tror jag märket heter.. det är jättebra stövlar som står emot vatten.. och kyla såklart :).. bäst i test va dom också. dom har vi köpt till våran kille.
    finns även för vuxna :)
  • Maroschka
    MajaVira skrev 2010-11-16 19:37:01 följande:
    Kuoma är blande de varmaste skorna jag hört talas om, de är dock inte vattentäta.
    Håller med. Kuoma när vi snackar om mer än några minus Ska väl vara norrlands varmaste sko eller nåt sånt och dom SKA vara vattentäta så de du haft måste ju vart nå fel på?
    ~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~Bebis 110106~
  • J W
    Erica87 skrev 2010-11-16 19:37:43 följande:
    TS (och jag) vill ha vuxenskor
  • Erica87
    MajaVira skrev 2010-11-16 19:37:01 följande:
    jo dom är väl vattentäta? tycker då att våra funkar kanoners spec nu när det varit ganska slaskigt och blött ute,
  • Maroschka
    J W skrev 2010-11-16 19:39:23 följande:
    Ahh..läste inte ordentligt
    Fast KUOMA finns ju som vuxensko med
  • J W

De må vara varma och bra, men jag vill inte matcha barnen (De har kouma)
    Å så får mina skor gärna vara lite snygga (Guud vad kräsen man är Drömmer)

• Maroschka
    J W skrev 2010-11-16 19:42:49 följande:
    De må vara varma och bra, men jag vill inte matcha barnen (De har kouma)
    Å så får mina skor gärna vara lite snygga (Guud vad kräsen man är Drömmer)
    Ja nu är du fasen lite kinkig
  • Neelah

Jag använder Kuoma och de är jättebra!

Följ dina drömmar var de än leder
  • MajaVira
    J W skrev 2010-11-16 19:39:23 följande:
    Kuoma finns för vuxna också, vet att flera av personalen på sonens dagis har dem.

Jag har aldrig haft några så kan egentligen inte säga något om vattentätheten, har bara hört att de är väldigt varma men inte helt vattentäta.
  • J W
    MajaVira skrev 2010-11-16 19:44:38 följande:
    Kuoma finns för vuxna också, vet att flera av personalen på sonens dagis har dem.

Jag har aldrig haft några så kan egentligen inte säga något om vattentätheten, har bara hört att de är väldigt varma men inte helt vattentäta.
    Håller med om att de inte är vattentäta... Vattenmotståndliga ja, men inte vattentäta

Personligen skulle jag känna mig som en jättebebis om jag hade kouma Men det är väl för att det är väldigt förknippat med barnskor...
  • saxa
    J W skrev 2010-11-16 19:34:42 följande:
    Haha, "supervarma"...

He he, ja allt är ju relativt...
  • puss

pimigri tror jag vi har bla. de är superbra.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • SVejsan

Viking gör sina skor både med goretex och ordentlig "vaddering" , 700-900 kr, upp till storlek 41 har jag för mig

• Amalia079

Jag har köpt ett par skinnstövlar på Vincent som heter Tobias med ull invändigt. Lillan hade dessa förra året och var varm om lilla foten hela vintern. Man får inpregnera för att de ska hålla vattnet borta men det funka fint. Köpte därför samma sko i år men några storlekar större :)

Svar på tråden Supervarma, vattentäta vinterskor - vilka?