• Serla

Tips MOT halsbränna?

Känns som att jag ska eldas upp inifrån! Någon som har några tips på vad mamn kan göra åt halsbränna? Kan inte äta omeprazol, pepcid, losec, nexium osv. Har ätit det förut och kräks av dem. Gaviscon är helt verkningslöst!
    Någon som har några huskurer eller tips på annan medicin?

• Svar på tråden Tips MOT halsbränna?
  • artax

samarin funkade för mig.. :)

• Serla

Har testat det, kräks direkt när det landar i magen! Gråter känns som att en ailen ska födas fram ur bröstet på mig.

• Little me

Hört att havregryn ska lägga sig som ett lock.
    För mig blir det värre när jag äter sött, så undvik det du mår sämre av

• Clotilda

Ja, havregrynsgröt är bra. Eller gröt över huvud taget. Eller fil.

Jag brukar ta tre tuggtabletter novalucol och toppa med något av ovanstående. Sen sitter jag i upprätt position tills det börjar verka då det blir värre när jag ligger ner. Oftast funkar det om det inte har gått för långt i attacken, men det kan ta ett tag.

Får jag så ont så jag kräks så brukar det också hjälpa. Att kräkas alltså. Men det är kanske inte att rekommendera. :P

• Madelenn

Vanligt bubbelvatten med citron smak, äta några mandlar, tugga havgryn, undvik stark mat och fetmat, jag har alttid fått fruktansvärd halsbränna under mina båda graviditeter o ätit gaviscon som inte har funkat helt, jag hatar havregryn, men det funkarde faktiskt :)  Lyckatill

• artax
    Serla skrev 2010-11-16 10:52:55 följande:
    Har testat det, kräks direkt när det landar i magen! Gråter känns som att en ailen ska födas fram ur bröstet på mig.
  • Serla
    Clotilda skrev 2010-11-16 10:59:35 följande:

Ja, havregrynsgröt är bra. Eller gröt över huvud taget. Eller fil.

Jag brukar ta tre tuggtabletter novalucol och toppa med något av ovanstående. Sen sitter jag i upprätt position tills det börjar verka då det blir värre när jag ligger ner. Oftast funkar det om det inte har gått för långt i attacken, men det kan ta ett tag.

Får jag så ont så jag kräks så brukar det också hjälpa. Att kräkas alltså. Men det är kanske inte att rekommendera. :P

Har ätit havregryn (mormors husmorstips, testat bicarbonat (typ samma som Samarin), kräkts för jag får upp magsyran i munnen Kräks bränns fortfarande!
  • Madelenn

hujeda mig, ja du vet inga fler tips alls,ta ett glas mjölk :)

• Angelica8912

Prova att undvika kaffe, stark och fet mat, citrus. Min halsbränna blev mycket bättre när jag drog ner rejäääält på kaffet!

• Fidi

Ett glas mjölk fungerar sjukt bra för mig!

Svar på tråden Tips MOT halsbränna?