• Serla

Tips MOT halsbränna?

Känns som att jag ska eldas upp inifrån! Någon som har några tips på vad mamn kan göra åt halsbränna? Kan inte äta omeprazol, pepcid, losec, nexium osv. Har ätit det förut och kräks av dem. Gaviscon är helt verkningslöst!
    Någon som har några huskurer eller tips på annan medicin?

• Svar på tråden Tips MOT halsbränna?
  • Morsa

Fet mjölk i massor brukar hjälpa mig, annars säger de mandlar

• Serla
    Angelica8912 skrev 2010-11-16 11:40:02 följande:
    Prova att undvika kaffe, stark och fet mat, citrus. Min halsbränna blev mycket bättre när jag drog ner rejäääält på kaffet!
    äter och dricker inget av det, så jag är helt oskyldig till att ha orsakat halsbrännan själv!
  • Serla
    Madelenn skrev 2010-11-16 11:17:03 följande:
    hujeda mig, ja du vet inga fler tips alls,ta ett glas mjölk :)
    Kan inte, tål inte mjölkprotein Gråter
  • dripdrop

Testat potatisskivor i vatten, låta dra ett par timmar och dricka det där grumliga? 1 st potatis till 2 dl vatten. Drick det kallt. Fick det tipset häromdagen men har inte provat själv ännu... låter ju inte så gött.

• HeddaSophie

Hej

Är bara i v 5 men har haft problem med halsbränna i flera år, egentligen mer som bränn-värk nere i matstrupen. Jag tycker tycker dock att novaluzid tabletter funkar rätt bra. Blir inte en sån där bubblig massa utan mer kalkigt pulver typ. Sen ska man ju undvika surt, typ apelsinjuice. Men det kanske du redan har koll på

• Serla
    Angelica8912 skrev 2010-11-16 19:13:18 följande:
    Du verkar omöjlig haha
    Japp, tyvärr Skrattande
  • Serla
    dripdrop skrev 2010-11-16 19:29:21 följande:
    Testat potatisskivor i vatten, låta dra ett par timmar och dricka det där grumliga? 1 st potatis till 2 dl vatten. Drick det kallt. Fick det tipset häromdagen men har inte provat själv ännu... låter ju inte så gött.
    Det smakade gammalt diskvatten, men vad gör man inte...funkade i 1 h ung, men nu har det börjat igen. Tack  för fristen Skrattande
Svar på tråden Tips MOT halsbränna?