• engla25

Hjälp behöver pergotime helst i dag

Apoteken har slut på pergotime och jag behöver i dag,
    nån därute som har över som jag kan få köpa =)

känns inge kul att få ta uppehåll när man kommit igång

• Svar på tråden Hjälp behöver pergotime helst i dag
  • Milljor

Man ska inte äta flera pergokurer efter varandra....enligt min läkare så ska man vänta en månad mellan kurerna...omdet var så du menade.

• lovisen08
    Milljor skrev 2010-12-10 13:35:36 följande:
    Man ska inte äta flera pergokurer efter varandra....enligt min läkare så ska man vänta en månad mellan kurerna...omdet var så du menade.

Det verkar vara väldigt olika vad läkare rekommenderar, jag har ätit 3 kurer i rad.

• slapparen

.... och jag 14 sammanlagt, först 7 -blev gravid men det slutade med MA - och sedan 7 kurer  igen... 

• Milljor

Men oj vad konstigt.....fasen undrar vad det beror på? Lite lurigt känns det ju när läkare rekomenderar olika saker....min var så himla tydligt med att jag skulle göra uppehåll....hmmmmm

• johannaf

jag fick 11 kurer utskrivna som jag skulle äta i rad. Efter 7 månader trädde överläkaren in och avbröt behandlingen. Tre månader senare var vi på IVF möte och har sprutstart i början/mitten på januari. 

• johannaf

Det är inte första gången pergotime är restat på apoteket, verkar var en vanlig företeelse. Vi fick jaga förpackningar då det i princip var restat i hela landet. Hittade tillslut 1 förpackning via apoteksgruppen, fick åka över 30 mil för dom små pillerna. 

Nej det är verkligen inte kul att "missa" en månad pga en sån sak!

Svar på tråden Hjälp behöver pergotime helst i dag