• Caranlachiel

Hur ofta möblerar du om hemma?

Och med möblera om räknas inte att man byter gardiner, kuddar eller ljuslyktor t.ex. Utan en regelrätt ommöblering, du flyttar runt dina möbler, alternativt flyttar ut möbler och flyttar in nya.

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta möblerar du om hemma?
  • lövet2

Det blir väl ca vartannat år, dvs varje gång något av barnen ska byta rum.

• Linda1976

Aldrig, vi har det perfekt möblerat nu  

Men sen vi flyttade hit för 1,5 år sen så har vi fixat lite då och då.... 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • snillis

Typ aldrig.

Men om ett tag skall vi faktiskt flytta om lite mellan rummen.
    Så jag borde kanske röstat på vart 10 år eller så istället

• Ragnar

Har inte möblerat om sedan vi flyttade in för 5 år sedan. Förutom att vi flyttad om soffan i vardagsrummet då vi bott i huset 2 månader. Kom på att det passade mycket bättre att ha den på andra hållet.
    I vinter ska vi renovera och göra ett rum till så då kommer det att bli en del ommöblerande i de rum som ska flyttas. Vårt hus är inte så stort så det finns inte så jätte många alternativ att ha möblerna på om det ska vara praktiskt och se bra ut.

• Joico

Här har vi aldrig möblerat om, de går inte att ha det på nåt annat vis utan att de skulle bli märkligt

• Pikku Enkeli

Några gånger om året... 5-10 kanske. Köper ofta möbler på auktion och byter ut hemma. Ett av mina intressen.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Matillin

Aldrig, men gjorde det när jag var ung jämt när jag bodde hemma.
    På den tiden kunde man ju inte köpa nya möbler att variera med så då fick man flytta runt på det man hade

Jag flyttade till det här huset för 1½ år sedan innan dess flyttade vi 3 år innan, så jag har inte direkt haft tid att möblera om, bara att köpa nytt vid flyttarna

• CHARLATAN

Valde vartannat år eftersom vi har flyttat typ vartannat år och möblerar automatiskt om då... såklart. Men jag vet inte annars. Får se till att bo kvar lite längre nånstans.

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Elli47

I princip aldrig eftersom det inte går att möblera om så mycket hos oss... det är väl bara i barnens rum man kan flytta runt grejorna lite men det har inte heller gjorts på länge. Det blir bara aktuellt vid nya möbler eller så.

• Superbia

Nu för tiden blir det nästan aldrig. Möblerade visserligen om i killarnas rum för inte så längesen, men det finns inte så jättemånga möjligheter. Nästa gång blir nog när vi flyttar då. Kommer bli en ommöblering när nästa bebis kommer, om vi inte har flyttat innan dess.

När jag bodde hemma hade jag en period då jag möblerade om varje vecka ungefär. Mina föräldrar höll på att bli tokiga.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥
  • Flavia

Blir ungefär varannan månad i barnens rum, känns skönt att få reda på alla pinaler mer ordentligt än vanliga städ och plocket, har små pysar som ritar på de mest skumma ställen xD

Trick us again, child, and your suffering will be legendary, even in Hell!
  • Butterscotch

Just nu blir det några gånger per år, eftersom vi fortfarande (efter tre år i den här lägenheten) håller på att bo in oss och testar nya lösningar allteftersom nya behov dyker upp. Men i vanliga fall blir det väl max någon gång per år som någon möbel får stryka på foten och en annan flytta in.

• Suzy QX

Beror på. Vissa rum går bara inte möblera om. Det skulle inte bli lika fint eller praktiskt (med tanke på element, fönster o dörrar. Oftast så möblerar jag det "rätt" redan från början. Om jag däremot köper nya möbler som kanske är anpassade på annat vis så ändras ju förutsättningarna.

Kontoret är väl det rum jag inte är helt nöjd med än så länge (och sonens rum). Skulle vilja ha skrivbordet framför fönstret, men då skulle jag täcka för elementet vilket inte går.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Trolovade

Ofta! Älskar att möblera om

Svar på tråden Hur ofta möblerar du om hemma?