• ACA

Julklappar till 1,5 åring?!

Har börjat fundera på julklappar till min son som är 1,5 år! Tips önskas!!!

• Svar på tråden Julklappar till 1,5 åring?!
  • anna1973

Lego (Duplo), klossar, pussel, docka, leksaks-kök, trehjuling, pulka, böcker, kläder...

• Lisette84

Pussel kanske? Vi har själva köpt en traktor med släp o massa bondgårdsdjur på släpet, trakotron rör sig o djuren låter. Allt så rör sig å låter är ju jätteskoj. Tycker iaf våran 13 månaders dotter. :)
    Hon ska även få pulka, ett el-piano för småbarn och magnetiska byggklossar från brio.

• Ultima

Har en tjej på 21 månader, och hon är väldigt inne på att härma det som vi vuxna gör. Så till henne står det leksaksservis, -kök, -mat och liknande (finns ju dammsugare, kaffebryggare mm i leksaksvarianter) på önskelistan.

Annat som jag tror uppskattas är t.ex.
    Dockor med tillbehör (vagn, säng, nappflaska etc)
    Ritblock och kritor/pennor
    Leksaksgarage
    Dockhus
    Fordon/hus och liknande med "gubbar" till - och gärna med dörrar el liknande som kan öppnas och stängas (Fisher price har en hel det käckt tycker jag - bor du i närheten av Ullared - så är dessa mycket prisvänliga på sånt där!)

• leias

Vi ska köpa dvd till bilen åt henne.
    Men andra önskningar är duplo, dockor, leksaks micro, dammsugare mm, maxi pärlor 

• miss colourful

Vilken bra tråd, funderar oxå på julklappar till vår 1½åriga tjej
    Det vi har skrivit upp hitils är:

Fingerfärg, hon gillar inte riktigt att bli smutsig så vill lära henne att kladda lite =)

Kritor

Hoppboll

Småbilar

Lektält

Duplo lego

Docka

Första snowracer, vet inte vad den heter..

• plommonstoppet

vilken bra tråd,själv tycker jag att det är jättesvårt att köpa presenter till barn under 2 år. men mina tips är pussel och en sån där hammar och spik grej,ni vet som det sitter trä"spikar" i som barnet hamrar ner och kan vända på och göra om igen. brukar finnas på dagis. en annan sak jag börjat gjort är att titta vad dom har för saker på dags som är anpassade för mindre barn,och få tips därifrån.

• Sessilou

perfekt tråd ju!

Nu har ni redan skrivit vad vi funderat på
    vilket är:

* duplo
    * mickispis
    * pulka
    * lektält
    * kritor
    * böcker

Sedan är det väl över lag populärt med typ leksaksbilar, sån bultbräda m hammare, kub med klossar man ska passa in i hålen, dragdjur i snöre att dra efter sig när man går. Men det har vi redan.

Roliga badleksaker e ju roligt oxå.

Less is more=)
  • Josse K

jag har med en pojk på 1,5

vi har tänkt:

viking bilar
    kläder
    baddocka David
    musik cd
    briospis

MEN frågan är, leker era killar med spisen?? Jag vill ju gärna tro det
    men min man är skeptisk Obestämd

• Sessilou
    Josse K skrev 2010-11-18 19:36:44 följande:
    jag har med en pojk på 1,5

vi har tänkt:

viking bilar
    kläder
    baddocka David
    musik cd
    briospis

MEN frågan är, leker era killar med spisen?? Jag vill ju gärna tro det
    men min man är skeptisk Obestämd
    min son älskar spisen varje gång vi e på öppna fsk! och nästan ALLA  barn på förskolan (jobbar där) gör det oxå. En spis e ganska neutral rätt länge och min erfarenhet är att dem flesta barn älskar att stå o slamra, bjuda på mat och greja. Och 1.5 åringar är ju så små så dem har inte ens börjat roll-leka! Men att öppna o stänga ugnsluckan o vrida på knappar, stoppa in leksaker o testa, det e ju perfekt!
    Less is more=)
  • La Lola

Hedda ska få en buss i plast med passagerare (hon älskar bussar o bilar) , en dammsugare och tygmat från Ikea. Sen får vi se om det blir något mera.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
Svar på tråden Julklappar till 1,5 åring?!