• Anonym

Hur många resor kan man åka på utan att ta med bonusbarnen?

Jag och min sambo älskar att resa och vi har haft turen att vi har haft råd och åka 5 gånger under våra 3 år tillsammans. Det har även blivit någon skidsemester i sverige och en två weekend resor på sommaren inom sverige. Nu är det så att bonusarna som är 9 och 6 år gamla tycker vi är dumma som aldrid tar med dom. Har dom bara vh och det är dyrt och åka med barn och som sagt älskar vi och resa och prioterar resor istället för nya kläder och sånt.
    Vad anser ni måste man känna att åka på barnsemestar utomlands eller räcker de och åka på en kort resa/år inom sverige?

• Svar på tråden Hur många resor kan man åka på utan att ta med bonusbarnen?
  • Anonym

Ni har alltså barnen drygt 6 dagar i månaden? Känner inte pappan att det är för lite? Vill han inte umgås med sina barn? Dom kan väl få följa med någon gång. Eller är pengar det viktigaste?

• Anonym

Jag och min man älskar också att resa, på tu man hand, vi skulle aldrig ta med våra barn ( hans två och mina två) dels pga att vi har inte råd att ta med alla 4 och pga deras gnällande om allt, jag vill ha...., jag vill göra...., jag vill inte äta det där..., bla bla bla.....

Dessutom så åker inte deras biomamma med dom heller, hon tar inte ens semester med dom under deras sommarlov, de får gå på fritids hela sommaren...i alla fall under biomammans veckor...

Mitt ex/ mina barns biopappa har dock varit till utlandet med barnen, och tar semester med dem.

• Anonym

8 resor själva och inga med barnen låter lite fel...

• Anonym
    Anonym skrev 2010-11-16 14:32:32 följande:
    Ni har alltså barnen drygt 6 dagar i månaden? Känner inte pappan att det är för lite? Vill han inte umgås med sina barn? Dom kan väl få följa med någon gång. Eller är pengar det viktigaste?
    Han jobbar borta under veckorna så det är därför han inte kan ha dom mer tyvär, han gjorde de även när han bodde med dom.
  • Anonym
    Claris skrev 2010-11-16 15:03:58 följande:
    och om mamman bestämmer sig för att arbeta mer?
    Herregud,är ju barn..ingen jävla soffa.
    kan aldrig fatta,att man prioterar bort sina barn. och räknar med att den andre ska sköta dem.
    vad menar du? förstår inte riktigt.. han jobbade även borta då de träffades och då hon blev gravid och då dom valde och behålla barenet och hon pluggade, hade inget att gå tillbaka till så min sambo var aldrig pappa ledig heller pga ekonomin dom hade.. tycker inte hela ansverat ligger på min sambo utan även på barnens mamma
  • Anonym
    Pia och Elna skrev 2010-11-16 14:30:20 följande:

Ni har uppenbarligen åkt på för många då barnen kännt sig bortprioriterade.

Jag skulle säga att man inte bör åka mer än varannan resa utan barn men för mig är det nog otänkbart att välja bort barnen mer än tex en långweekend per år. Det hadlar inte bara om reseekonomi det handlar även om semesterdagar och jag tycker barnen har rätt att få vara lediga när föräldrarna är lediga.

vi åker då barnen är hos deras mamma så de drabbar inte deras dagar med pappan att vi har åkt. han har dom vh pga att han jobbar borta och så har det varit ändå från början.. barnen var van och träffa honom fre-sön varje helg när han bodde med dom och nu när han inte är medlem i familjen längre vh.
  • Anonym

Jag tror ändå att det vore bra att ta med barnen på någon resa och inkludera dem. TS, tänk dig själv in i hur du hade velat ha det som barn, att bli lämnad utanför och aldrig få åka med pappa och hans tjej, eller att få vara en del av ert liv?
    Jag och min sambo har också barn på varsitt håll och vi har sparat och gnetat och faktiskt haft råd att resa både på tu man hand och ganska mycket med våra barn tillsammans.
    Barnen har aldrig klagat på att vi har åkt själva, däremot tydligt visat hur mycket de gillar att resa med oss, förstås. Det som har varit mest positivt är att det faktiskt länkat samman familjen när vi har gemensamma resminnen!
    Kan man göra både och så tror jag att det är det bästa.

• Anonym

Det var ju ett jävla gnällande på denna tråd!!
    jag tycker att ni gör helt rätt TS.. ni reser på mammaveckorna, då får ni göra vad ni vill.. det är klart att ni kan ha någon semester med dom också, typ äventyrsland med en övernattning eller vad som helst men vill ni resa så ska ni göra de.. förstår att ni inte vill ha med barnen på era resor för det blir inte alls samma sak.. vill barnen följa med så får dom ju också vara hemma hos er mer, men nu är det varannan helg som gäller och då hinner man inte med så mkt..  Res och Njut av Livet det är ni värda!!

• Anonym

Tycker att de flesta resor ska innehålla barnen och var tredje fjärde resa en kortare weekend kan vara utan barn. Men majoriteten av resor ska familjen åka.

Svar på tråden Hur många resor kan man åka på utan att ta med bonusbarnen?