• luluf

Kan pappor få bröstmjölk?

finns det medecin som gör att pappor kan få bröstmjölk?

• Svar på tråden Kan pappor få bröstmjölk?
  • kakmamman

det vore lite mysko, vad ska han med det till? Manskroppen ee inte direkt gjord för att kunna producera hormonet och dylikt för att det ska bli bra.
    Men visst kan dom få vätska i bröstet.. men då e det nog itne så bra !

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • luluf
    kakmamman skrev 2010-11-16 15:42:32 följande:
    det vore lite mysko, vad ska han med det till? Manskroppen ee inte direkt gjord för att kunna producera hormonet och dylikt för att det ska bli bra.
    Men visst kan dom få vätska i bröstet.. men då e det nog itne så bra !
    varför det?
  • R3becca

Det finns nog ingen medicin som fixar det, men där emot så kan de - precis som en "ogravid" kvinna, börja producera bröstmjölk (och den är lika bra som vår) vid regelbunden "amning"! :)

• kakmamman
    R3becca skrev 2010-11-16 15:49:43 följande:
    Det finns nog ingen medicin som fixar det, men där emot så kan de - precis som en "ogravid" kvinna, börja producera bröstmjölk (och den är lika bra som vår) vid regelbunden "amning"! :)
    fast nej!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • kakmamman
    kakmamman skrev 2010-11-16 15:57:17 följande:
    fast nej!
    Jag tror bestämt att vi kvinnor har en del hormoner i våra kroppar som inte män har som våran körtel producerar osv.. Den är nog inte lika nyttig som våran ;)
  • R3becca
    kakmamman skrev 2010-11-16 15:58:11 följande:
    Jag tror bestämt att vi kvinnor har en del hormoner i våra kroppar som inte män har som våran körtel producerar osv.. Den är nog inte lika nyttig som våran ;)
    ja.. nä.. kanske inte exakt lika. men den är inte dålig att äta. ett barn överlever på den :)
  • kakmamman

Killar kan få "häxmjölk" i tuttarna.. Det ska växa bort från tonåren!

• R3becca
    kakmamman skrev 2010-11-16 16:00:43 följande:
    Killar kan få "häxmjölk" i tuttarna.. Det ska växa bort från tonåren!
    Men en vuxen karl kan producera :)
    Precis som en kvinna kan, vare sig hon ska eller inte :) 
  • kakmamman
    R3becca skrev 2010-11-16 16:02:24 följande:
    Men en vuxen karl kan producera :)
    Precis som en kvinna kan, vare sig hon ska eller inte :) 
    :O hmm
  • Menhir

Normalt sett, om jag minns rätt, har män outvecklade bröstkörtlar och kan därmed inte producera mjölk oavsett amning.

Eller ja, tillför man hormoner (eller om man tex har en hypofystumör), så rubbar man ju kroppens hormonbalans och då kan bröstkörtlarna tillväxa men producera decilitervis/dag tror jag tillhör kuriosakabinettet.

Svar på tråden Kan pappor få bröstmjölk?