• Anonym (orolig)

Gravid och ätit hallon.. farligt?

Nyss ätit en tårtbit från citybagarn.. på tårtan är det hallon.. Kom sedan på att jag någonstans hört att hallon kan vara farligt eftersom de kan finnas avföringsbakterier på dem eftersom dem vattnas med avloppsvatten i vissa länder.. Behöver jag vara orolig över detta? Är de farligt med hallon? Kan jag fortsätta smaska i mig tårta eller vad tror ni? Det står inget på förpackningen var hallona kommer ifrån!

• Svar på tråden Gravid och ätit hallon.. farligt?
  • Anonym (orolig)
    Clotilda skrev 2010-11-16 20:10:28 följande:
    Fortsätt smaska och följ råden på Livsmedelsverkets hemsida.
    Ja för man tycker ju att det borde vara varning där!
  • Anonym (oj)

men då skulle man ju inte kunna äta några importerade bär och frukter... man sköljer ju ändå frukterna/bären innan man äter dem....

• Anonym (orolig)
    Anonym (oj) skrev 2010-11-16 20:40:14 följande:
    men då skulle man ju inte kunna äta några importerade bär och frukter... man sköljer ju ändå frukterna/bären innan man äter dem....
    Ja jag vet inte.. har hört det där iaf.. och det är citybagarn som gjort tårtan, inte jag.. så jag vet inte om dem har sköljt sina hallon..
  • Anonym

Har för mig att det är frysta hallon man ska akta sig för, för det har hänt många att de blivit magsjuka av det.

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Jag kommer då käka hallon fast jag är gravid om jag nu blir sugen.
    Sen att man får magsjuka av hallon det måste vara bullshit.

• Anonym (oj)

å andra sidan kan man få magsjuka av precis allt... det räcker med dålig hygien på en restaurang så får man magsjuka, för att säkra sig mot precis ALLT så kan man inte göra mycket här på jorden.

Du hade antagligen kunnat bli lika sjuk om bagaren använt äpplen på sin tårta...

• Anonym

Det är ju inte farligare att få vanlig magsjuka om du är gravid. Det är bara listeria du skall akta dig för att få.

• Maggis
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-11-16 20:47:22 följande:
    Jag kommer då käka hallon fast jag är gravid om jag nu blir sugen.
    Sen att man får magsjuka av hallon det måste vara bullshit.
    Nej, det är inte bullshit; det finns flertalet dokumenterade fall.
    //Maggis
Svar på tråden Gravid och ätit hallon.. farligt?