• grönräv

Andra bröstet läcker så mycket medan hon äter ..

På dagarna har jag mjölkuppsamlare, men vad farao ska man göra på nätterna?
    Jag ligger ner när jag ammar då och vill inte ha på mig mjölkuppsamlare och bh på nätterna.
    Nu vaknar vi båda på morgonen dyngblöta ..
    Någon som har tips?

• Svar på tråden Andra bröstet läcker så mycket medan hon äter ..
  • Lena

Jag tryckte fast mjölkuppsamlaren på bröstet som var lite klibbigt av mjölk och den stannade kvar. Ibland satt den så bra att den stannade kvar även om jag somnade och sov med den på en bra stund.

• Tygtiiger

Nja, det bästa tipset är nog en mjuk bh och ett tyginlägg som mjölkuppsamlare eller att du lägger en rejäl handduk i sängen. Du har en bra utdrivningsreflex, helt enkelt, den är svår att stänga av! Ibland hjälper det att trycka in bröstvårtan på det "oammade" bröstet ungefär som man trycker på en ringklocka, det kan stänga av flödet.

Krupke, we've got problems of our own!
  • 4mychildren

Jag körde bh på nätterna också och tryckte i några amningskupor där, tyckte mjölkuppsamlare var lite obekväma på natten. 

• lördagsgodis

Jag brukar nypa och trycka in bröstvårtan lite på det bröst som hon inte ammar från då brukar det inte börja rinna eller sluta om utdrivningsfasen sätter igång.

En prins och en prinsessa
  • jessin

jag sov med ett stort badlakan i sängen i 6mån. Nu ammar jag bara på kvällen ibland på natten och en gång på morgonen. Det sprutar fortfarande från det ena bröstet men det räcker med en liten handduk nu. (sonen är 8 mån)
    Hade amningsilägg i BHn men då blev jag så kall och fuktig om bröstet så att jag fick mjölkstockning. Man ska ju lufta brösten så mycket som möjligt så jag rekommenderar handduk.

• Zixi

TS: Du har två val: 1) tryck på bröstvårtan som läcker medans du ammar eller 2) använd bh och mjölkuppsamlingskupa. Det är tyvärr de enda bra tips jag har. Eller så får ni helt enkelt finna er i att bli blöta på nätterna och sova på några lager handduk.

Jag sparar dagens amningsinlägg och har i mjölkuppsamlingskupan på natten. Jag läcker bara ibland när jag ammar och då kan jag lätt plocka ut inlägget, slänga det och stoppa i ett nytt. Att ha dem i kupan håller dels bröstvårtan torr och luftig och dels garanterar det att jag inte läcker vidare. När jag liggammar så sätter jag öppningen på kupan uppåt. Sover i mjuk amningsbh.

2010-07-20 3040/50
  • viseversa

jag hade en tjock handuk i sängen. Jag hade också det prblemet att det fullkomligt sprutade ur det bröst ungen INTE åt på. Hade en handuk i bhn när jag ammade och såna där papperspads som suger upp mjölken hela nätterna. fick byta ofta nätterna igenom.

• Konvaljen

Jag sover i mjuk amningsBH och amningskupor i. Sonen är snart 4 månader och jag tycker det funkar bra. Får ibland byta amningsilägg också. Skulle aldrig orka hålla på med mjölkuppsamlare, liggammar och sover mig igenom amningarna.

• grönräv

Jag har kört på handduk hittills, och har t-shirt på mig oftast när jag sover, men det är sååå jobbigt att vakna blöt varje morgon, behöva byta tshirt och därmed få massa tvätt jämt.
    Men det får väl vara så den här perioden då, för jag sover inte bra med bh vare sig de är mjuka eller inte..

tackar för tips!

• Bambusa

amningstopp eller linne då? de kan man ju ha handuk eller inlägg i? bara en tanke, ja sov me amningsbh tills ja ammat klart,10mån.. ja vande mig..

Svar på tråden Andra bröstet läcker så mycket medan hon äter ..