• Svar på tråden Skillnad på mens symtom och grav symtom?
  • DonnaLisa

Det är ju väldigt likt, tycker jag! Men när jag ska ha mens släpper ex. ömmhet i brösten när det närmar sig medan det håller sig kvar när jag är gravid. Sen känner jag mig lite varmare (flummigt låter det!) och den här gången fick jag ådror på brösten innan jag skulle haft mens. Den här gången höll sig också ägglossningssymptomen (lite mensvärk, ömma bröst, ömmande äggstockar) i sig hela tiden från ägglossning till plusset på stickan. Konstigt! Men så var det!

• Fiskflundran
    DonnaLisa skrev 2010-11-17 09:28:44 följande:
    Det är ju väldigt likt, tycker jag! Men när jag ska ha mens släpper ex. ömmhet i brösten när det närmar sig medan det håller sig kvar när jag är gravid. Sen känner jag mig lite varmare (flummigt låter det!) och den här gången fick jag ådror på brösten innan jag skulle haft mens. Den här gången höll sig också ägglossningssymptomen (lite mensvärk, ömma bröst, ömmande äggstockar) i sig hela tiden från ägglossning till plusset på stickan. Konstigt! Men så var det!
    Aha ,tack för svaret!
    Jag blir tokig av att inte veta om det bara e mens symtom man känner .. det visar sig tids nog, jag vet :) men de e ändå intressant att höra hur andra har upplevt det!
  • DonnaLisa

Jag vet! Väntan mellan ägglossning och mens (eller ett plus!) är HEMSK! Kan man tänka på något annat?!

• Fiskflundran

Haha nej det går verkligen inte! Hade aldrig anat att det skulle va SÅ jobbigt.. Hur många barn har du? Håller du på o försöker nu?

• Annaloo

Nej

Innan jag blev gravid första gången hade jag alltid samma menssymtom, och jag misstänkte graviditet pga att de ändrades lite. Fick mf i v6 och hade sen just de specifika grav. symtomen som menssymtom fram till nästa mf, och efter det var det olika från månad till månad.
    Efter förlossningen ändrades det igen och nu när grabben är 2 kan jag få vilka symtom som helst precis närsomhelst i cykeln
    Misstänker att det kan ha med åldern att göra med - fyller 40 snart.

• Rocktroll

Åh jag bara väntar på BIM för jag tycker jag har PMS tecken men kan ju lika gärna vara graiditetstecken. Hoppas hoppas.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Fiskflundran

Annaloo: haha ja du ser, den e inte o lita på den där dumma mensen! Hur ändrades de lite när du misstänkte grav första gången?

• Rocktroll
    Fiskflundran skrev 2010-11-17 13:40:02 följande:
    Rocktroll: när har du bim? Vad har du för symtom? Nåt annat än vanligt?
    På söndag-måndag där någonstans. Har ömmande bröst från och till, morgonillamående och näsblod som jag hört kan vara ett tecken. Brukar däremot ha en del av dom symptomen så vågar inte hoppas för mycket.
  • Klinga81

Hej, jag kastar mig in här. Har BIM om en vecka och känner mig kissnödig hela tiden. Måste kissa minst två gånger på natten. Men annars känner jag inget. Men att va kissnödig är ju inget pms-symptom väl, snarare grav-symptom?

Har en liten dotter och med henne fick jag ont i bröstvårtorna efter bara några dar. När jag ska ha mens brukar jag få ont i själv brösten så det är ju en skillnad man kan känna, men det kanske bara är jag.  Fast nu känner jag inget i brösten.

Är det någon som varit gravid flera gånger och haft olika tidiga gravsymptom?

Håller tummarna för er och för mig !!

• Stina1

Mensvärk är ju en molande smärta tycker jag medan denna grav.känslan är mera dov/inte lika stark på nåt vis. + att det sticker i bröstena på ett annat sätt.
    Sen märkte jag att man blir allmänt uppsvälld i magen och helt annan känsla vid grav symtom. + att mina menssmärtor kommer typ samma dag eller dan innan mens, grav symtom hade jag minst 1 vecka innan bim. Mkt tidigare alltså.

• Rocktroll
    Klinga81 skrev 2010-11-17 16:18:43 följande:
    Hej, jag kastar mig in här. Har BIM om en vecka och känner mig kissnödig hela tiden. Måste kissa minst två gånger på natten. Men annars känner jag inget. Men att va kissnödig är ju inget pms-symptom väl, snarare grav-symptom?

Har en liten dotter och med henne fick jag ont i bröstvårtorna efter bara några dar. När jag ska ha mens brukar jag få ont i själv brösten så det är ju en skillnad man kan känna, men det kanske bara är jag.  Fast nu känner jag inget i brösten.

Är det någon som varit gravid flera gånger och haft olika tidiga gravsymptom?

Håller tummarna för er och för mig !!
    Känner nog mer i bröstvårtorna denna gången faktiskt nu när du säger det, annars är det mer brösten.Jag får springa på toa flera ggr på kvällarna och någon på natten men det kan ju vara något tillfälligt med.

Har bara varit gravid en gång och då kände jag inget förrän v 7 så det är därför jag inte vågar hoppas att jag redan skulle känna något.
  • DonnaLisa
    Fiskflundran skrev 2010-11-17 13:02:43 följande:
    Haha nej det går verkligen inte! Hade aldrig anat att det skulle va SÅ jobbigt.. Hur många barn har du? Håller du på o försöker nu?

Jag har ett barn och är gravid med nummer 2, i vecka 16.

Men efter undran "gravid eller inte" kommer oron för missfall och tar vid... Men, det är ändå en bättre tid, tycker jag. Som sagt, man försöker vara cool "blir det så blir det" men inte fan går det! Lycka till nu med att få till den där bebisen! Kram!

• Ticktack
    Stina1 skrev 2010-11-17 16:30:48 följande:
    Mensvärk är ju en molande smärta tycker jag medan denna grav.känslan är mera dov/inte lika stark på nåt vis. + att det sticker i bröstena på ett annat sätt.
    Sen märkte jag att man blir allmänt uppsvälld i magen och helt annan känsla vid grav symtom. + att mina menssmärtor kommer typ samma dag eller dan innan mens, grav symtom hade jag minst 1 vecka innan bim. Mkt tidigare alltså.
    Det är precis så här jag känner mig! :) Min mensvärk brukar också komma samma dag eller dagen innan och kännas mer. Nu, ca en vecka innan bim, har jag molvärk till och från -inte lika stark som mensvärk, och känner mig uppsvälld i magen. Tänk om jag är gravid??? :)
    När började du känna av illamåendet??
Svar på tråden Skillnad på mens symtom och grav symtom?