• Junilängtan

5 mån efter jag blev sydd och fortfarande hård och öm!!!

Är detta normalt? 5 månader har gått och jag är fortfarande hård i mellangården där jag blev sydd och öm om man petar där. (sex är omöjligt!)
    När försvinner detta, någon som vet??

• Svar på tråden 5 mån efter jag blev sydd och fortfarande hård och öm!!!
  • Mammsing

Ingen aning, men gå och kolla dig hos gynekologen kanske, dom borde väl ha något svar? Obestämd

• Junilängtan

Någon med samma erfarenhet?
    Min bm sa att det kunde ta upp emot ett år...Förvånad

• mommytwo

Hur mycket brast du? Ärrvävnad tar ju tid att mjukna, så jag tycker inte det är jättekonstigt. Finns flera som brustit mycket som haft hård ärrvävnad efteråt.

My Baby K 091031
  • 201201232

Jag var nog hård ett bra tag, men inte så att det inte gick att ha sex. Det kan vara bra att tänja lite på det. Snabbar på lite (så länge det inte gör ont, eller ja, det kan ju kännas lite, men det ska inte göra direkt ont).

• mariaheterjag

Jag fick använda bedövningsalva varje dag i 5 månader. Hade tydligen en hudflik som skavde. Dåligt ihoppsydd antar jag. Om det inte hade försvunnit när det gått ett halvår skulle de operera sa de, men det gick över efter 5mån. Men gå till gyn och kolla dig, du kanske kan få någon bedövning medan de läker så ni kan ha sex och leva normalt i alla fall

• Junilängtan
    mariaheterjag skrev 2010-11-24 12:31:41 följande:
    Jag fick använda bedövningsalva varje dag i 5 månader. Hade tydligen en hudflik som skavde. Dåligt ihoppsydd antar jag. Om det inte hade försvunnit när det gått ett halvår skulle de operera sa de, men det gick över efter 5mån. Men gå till gyn och kolla dig, du kanske kan få någon bedövning medan de läker så ni kan ha sex och leva normalt i alla fall
    Men är sex skönt när man är bedövad?? Vad skönt att ditt problem försvann!
  • Junilängtan
    mommytwo skrev 2010-11-24 12:17:34 följande:
    Hur mycket brast du? Ärrvävnad tar ju tid att mjukna, så jag tycker inte det är jättekonstigt. Finns flera som brustit mycket som haft hård ärrvävnad efteråt.
    Barnmorskan som sydde ville inte säga hur mkt jag var sydd (hon tyckte inte antalet var viktigt!!Obestämd)
    Precis som du säger är det nog hård ärrvävnad, den har blivit liiite mjukare efter tiden som gått men tycker att det går lååååångsamt. Och är lite orolig att det inte ska gå helt bort??
  • mariaheterjag
    Junilängtan skrev 2010-11-26 11:06:02 följande:
    Men är sex skönt när man är bedövad?? Vad skönt att ditt problem försvann!
    Japp trot eller ej det tog bort det onda men kändes ändå skönt att ha sex! Tror det bara bedövar väldligt ytligt liksom.
  • mommytwo
    Junilängtan skrev 2010-11-26 11:09:36 följande:
    Barnmorskan som sydde ville inte säga hur mkt jag var sydd (hon tyckte inte antalet var viktigt!!Obestämd)
    Precis som du säger är det nog hård ärrvävnad, den har blivit liiite mjukare efter tiden som gått men tycker att det går lååååångsamt. Och är lite orolig att det inte ska gå helt bort??
    det tar ju som sagt tid. i vissa fall har jag läst att det inte frösvinner. läste nånstans om att mjuka upp med kräm eller oljor. man masserar in dem typ..

om du är jättenyfiken på hur mkt så står det i din förlossningsjournal.
    jag brast mycket! och det var hårt i flera månader. nu efter ett år är det märkbart mjukare.
    My Baby K 091031
  • Junilängtan
    mommytwo skrev 2010-11-26 16:21:05 följande:
    det tar ju som sagt tid. i vissa fall har jag läst att det inte frösvinner. läste nånstans om att mjuka upp med kräm eller oljor. man masserar in dem typ..

om du är jättenyfiken på hur mkt så står det i din förlossningsjournal.
    jag brast mycket! och det var hårt i flera månader. nu efter ett år är det märkbart mjukare.
    Vad skönt att det är bättre för dig? Känner du av det när du har sex. Jag har liksom en hård vägg nertillRynkar på näsan
    Ska kolla förlossningsjournalen, men minns inte att det stod ngt där om antal bara i vilka områden det var sytt...
Svar på tråden 5 mån efter jag blev sydd och fortfarande hård och öm!!!