• Didaj

Hjälp mig knäcka nöten! kan du tyska + skrivstil (2a v.kr)?! (BILD!)

Har ett vykort från 2a v.kriget som är skrivet på tyska jag skulle behöva hjälp med. Jag är så nyfiken om vad som strå på det. något som kan, vet eller kan tipsa?

• Svar på tråden Hjälp mig knäcka nöten! kan du tyska + skrivstil (2a v.kr)?! (BILD!)
  • Didaj

pretty please :P Har planer på att lägga ut den på tradera, vår bra att kunna berätta vad som står på den :P

• Prodin

Det ær omøjligt att få bilden større? Som det ær nu ær det før litet att kunna se. Ser bara att det børjar med Liebe Milli (?) & Hil..? (Vilka f.ø. bor i Hamburg)

Skulle behøva vara dubbelt så stor.

• Didaj

Jo, men kan man lägga in det här då? ... Jag ska försöka :)

• Didaj

Vet inte hur man gör bilden större dessvärre...

• mclo

synd att det blir så suddigt när man zoomar annars hade det nog gått att läsa :)

• Didaj

Ja, Attans också... Jag har försökt med MÅNGA nu, verkar inte gå helt enkelt -.- Bah!  Tack för svar snälla ni!

• Didaj

någon annan som vill prova?! :D

• Felidae

Dienstag morgen 1/2 5 .... wieder in Berlin gelandet. Heute morgen... någonting. ... dank... någonting... alles gut gefallen.. någonting.

Hade inte kunnat läsa det på svenska heller, så sorry!

• Kjell2

En liten detalj bara. Kortet är daterat och poststämplat juli 1938. Det var ett år innan andra världskriget bröt ut i Europa.

Svar på tråden Hjälp mig knäcka nöten! kan du tyska + skrivstil (2a v.kr)?! (BILD!)