• grym

    Avstängd från tradera.

    Vi på Tradera arbetar ständigt för att ge våra köpare en trygg och bra upplevelse och samlar därför kontinuerligt in feedback kring de affärer som sker via sajten. För att skydda våra köpare från dåliga upplevelser stänger vi av de säljare som gjort många köpare missnöjda.
    Vi måste dessvärre meddela att ditt konto på Tradera har spärrats, och alla dina aktiva bud och annonser har tagits bort.  Du kommer nu att vara avstängd i 12 månader.
    Anledningen är att du fått mycket låg säljbedömning eller negativt omdöme från många olika köpare under de senaste tre månaderna.
    Behöver du komma åt information angående annonser som avslutades innan ditt konto spärrades kan du göra det genom de e-postmeddelanden som Tradera skickat efter varje auktion som avslutats med en vinnare.
    Under 12 månader  får du inte registrera dig för ett nytt konto eller med hjälp av ett annat befintligt konto använda Tradera. Försök till registrering av nytt konto eller användande av Tradera under perioden kommer att leda till en permanent spärrning utan någon möjlighet till återaktivering.
    Vi hoppas på din förståelse och samarbete i denna fråga. Om 12 månader hoppas vi att du vill börja om och att du då är noga med objektsbeskrivning, kommunikation, leveranstid och fraktkostnad och därigenom blir en framgångsrik och uppskattad säljare.

    Är mailet från dom.
    Jag har 4,5 av 5 i omdöme.
    Folk som ligger på 3,1 får fortsätta att sälja.

    Vad finns det andra för sidor som man kan sälja som tradera??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 23:10
    Säljbedömning Antal

    Objektbeskrivningen 237
    Kommunikation 236
    Leveranstid 235
    Fraktkostnad 229

    Genomsnitt: 4,5 (av 5)

  • Svar på tråden Avstängd från tradera.
  • grym
    Jordgubbssmak skrev 2010-11-16 23:20:00 följande:
    Du är inte säljaren som sålt i-phone och figurerar i en annan tråd?
    Nej, har inte sålt nån iphone alls.
  • Jordgubbssmak
    grym skrev 2010-11-16 23:21:41 följande:
    Nej, har inte sålt nån iphone alls.
    Okej, tänkte bara det var en otrolig slump att de här trådarna låg efter varandra i listan :)
  • Zäta
    Jordgubbssmak skrev 2010-11-16 23:22:48 följande:
    Okej, tänkte bara det var en otrolig slump att de här trådarna låg efter varandra i listan :)
    haha.. å jag tänkte med. Lite för bra liksom att de kommer samtidigt. Brukar ju vara så här på FL när det är något skumt.
  • Rhoda Horswunce
    grym skrev 2010-11-16 23:20:59 följande:
    Omdömen
    Positiva Negativa  
    Senaste månaden
    2
    0
    Senaste 6 månaderna
    110
    1
    Senaste 12 månaderna
    317
    4
    Sedan registrering
    516
    4
    Unika omdömen
    397
    4

    Det var ju lite konstigt. Kanske är det folk som lämnat dåligt säljbedömning men positivt omdöme, för att undvika att få negativt tillbaka? Har du fått klagomål från några köpare på sistone, eller vet du med dig att du varit långsam med frakten eller ljugit om grejernas skick eller något liknande?
  • Rhoda Horswunce

    Äsch...

    Det var ju lite konstigt. Kanske är det folk som lämnat dålig säljbedömning men positivt omdöme, för att de inte ska få negativt tillbaka? Har du fått några klagomål från köpare på sistone, eller vet du med dig att du varit långsam med frakten, ljugit om grejernas skick eller något liknande?

  • grym
    Rhoda Horswunce skrev 2010-11-16 23:33:24 följande:
    Äsch...

    Det var ju lite konstigt. Kanske är det folk som lämnat dålig säljbedömning men positivt omdöme, för att de inte ska få negativt tillbaka? Har du fått några klagomål från köpare på sistone, eller vet du med dig att du varit långsam med frakten, ljugit om grejernas skick eller något liknande?
    Jag uppger allt jag ser på klar m.m och undrar dom något annat så får dom maila.
    Jag har att det skickas x antal dagar efter betlaning då jag är själv  varannan vecka med barn och jobb.
    Men dom kan betala försent och gnälla dagen efter om den är skickad.
    Skulle dom vara missnöjda med något så köper jag tillbaka det mot att dom får stå för frakten sj.
  • Tildas mamma

    Är det något nytt de börjat med?? Kollar de dom 3 sista månaderna bara?!Verkar som de slängt ut flera från tradera..

  • nattwi
    grym skrev 2010-11-16 23:35:40 följande:
    Jag uppger allt jag ser på klar m.m och undrar dom något annat så får dom maila.
    Jag har att det skickas x antal dagar efter betlaning då jag är själv  varannan vecka med barn och jobb.
    Men dom kan betala försent och gnälla dagen efter om den är skickad.
    Skulle dom vara missnöjda med något så köper jag tillbaka det mot att dom får stå för frakten sj.
    men har du mejlat dom och sagt att varan blir sen?
  • kallelina

    Hur har det gått? Utifrån vad du berättat här låter det jättekonstigt att du blivit avstängd.

  • MaackT

    Gammal tråd men... Jag har varit avstängd från Tradera sedan 2010 eller 11. Kommer faktist inte ihåg varför. Testade att logga in idag. SPÄRRAT! LOL. Måste gjort något hemskt.

  • 100wfs

    Jag gav upp Tradera för något år sen. Hade toppbetyg sen åtta år tillbaka och var supernoga med allt men fick ETT negativt omdöme för att en köpare fått sitt paket bortslarvat av Postnord (trots att jag fotat när jag skickade det, som jag alltid gör) och menade att jag lurat henne. Först skämdes jag, trots att jag inte gjort något fel. Sen blev jag irriterad och tänkte "fuck it". Jag säljer endast på Facebooks marketplace numera. 

Svar på tråden Avstängd från tradera.