• Julienne

Eksjöhus - Brevik

Är nyfiken på Eksjöhuset Brevik. Nån som har byggt ett sånt? Vad kan det tänkas kosta? (utan tomt, för den kostnaden varierar så otroligt från län till län)
    Vi beställde en katalog men det stod inga direkta priser där.
    Vi hade väl tänkt att kakla badrummen samt ha trägolv (eller vad de kör med, hur som helst inte plastmattor) och att bygga till ett garage.

• Svar på tråden Eksjöhus - Brevik
  • LivräddMedStil

Hej. Fick springa och leta upp lite gamla papper... Vi gjorde en prisförfrågan ang det huset för nåt år sen. Då var priset 1 050 000 kr + själva byggnadsarbetet som kan kosta mellan 550 000 kr - 1 100 000 kr beroende på tomten osv.

OBS! Detta är alltså lite gamla priser men då får du iaf en hint.

• Julienne

Tack LivräddMedStil! Snacka om att det är stor spännvidd mellan 550' och 1 100'. Undrar om man har möjlighet att få ner det så minimalt som möjligt. Vi har både mattläggare, målare/tapetserare i släkten...

• Julifru

Var det inte Eksjöhus som var med i Plus för etthalv eller år sen?

• tokfia

Jag tror att detta paret bara hade MAXIMAL otur, hoppas att det inte är generellt för NÅGOT byggföretag..

• Julienne

Blåser lite liv i den här tråden....

Jag ringde förra veckan till Eksjöhus för att jag var nyfiken på prislista för huset Brevik. De svarade att de hade mycket att göra och bad att få ringa upp.... Hände ingenting. Så jag mailade i måndags och bad de skicka lite uppgifter till min hemadress. I tisdags ringer de och min man svarar. De ville veta när vi tänkte bygga och var för att kunna ge ut en prisuppgift? Eftersom vi inte har kommit längre än tankestadiet ang husbygge (samt att min man måste slutföra sin utbildning först) så kunde vi inte ge så mycket svar. Han skulle maila lite uppgifter sa han och sen har vi inte hört av dem alls. Känns lite som att vi inte var tillräckligt viktiga för att få information.....

För övrigt hade han sagt till min man att Brevik huset totalt skulle kosta 3 milj att bygga? Hur kan det skilja sig så från vad andra har fått för uppgifter?

Svar på tråden Eksjöhus - Brevik