• samara

    Nej,nej inte en hemorrojd!!!

    Jaha, trodde väl kanske att man skulle slippa råka ut för denna plågoande iaf innan förlossningen, men icke!!
    Där är den och riktigt lyser med sin närvaro till min fasa!!

    Jag har aldrig förut haft hemorrojder, så jag är helt totalt ovetande om vad & hur man kan behandla denna....är nu i v. 34, och nu först har den dykt upp!

    Så min fråga till er alla där ute är:

    Vilket är enligt er det allra bästa receptfria läkemedlet mot detta?
    Kan man få bort den helt, eller går det endast att lindra så att säga??

    Vore mkt,mkt tacksam om någon ville hjälpa mig genom sina egna erfarenheter inom detta =)

  • Svar på tråden Nej,nej inte en hemorrojd!!!
  • Little me

    Ac3 comfort ska väl hjälpa? Och äta fiberrikt för att slippa "dålig" avföring.
    Ska själv börja med ac3 idag, två veckor innan bf. Hoppas det kan hjälpa. Vill minimera risken för mycket problem sen

  • 101024

    Fråga på apoteket vad man kan använda under graviditeten. Det är inte alla som är lämpliga. Jag fick en salva, minns inte vad den heter men jag fick den på BB också.

  • samara

    Ok...så ac3 kanske är värt ett försök då med andra ord...=) ska ta mig till apoteket när jag slutat jobbet och kolla vad de har där...
    Töntig som man är så vill man ju helst slippa fråga personalen där om detta, känns ju så pinsamt på nåt löjligt vis!

  • 101024
    Jesster skrev 2010-11-17 12:48:30 följande:
    Xyloproct salva och suppar.
    Både bedövande och kärlsammandragande.
    Det var så salvan hette!
    Nej det är lite pinsamt att fråga efter men bättre det än att man använder något olämpligt känner iaf jag. 
  • samara

    Jo man vill ju absolut inte använda något som inte är bra...men ska kolla på ac3 och xsyloproct....
    gav xyloproct bra hjälp?

  • tezz840
    simba skrev 2010-11-17 13:08:43 följande:
    Jo man vill ju absolut inte använda något som inte är bra...men ska kolla på ac3 och xsyloproct....
    gav xyloproct bra hjälp?
    ac3 är värdelös.. testade den, men det blev bara slemmigt hela tiden och gjorde så att man läckte lite avföring.. äckligt, ja vet.. =(
    jag ska vänta tills efter förlossningen för jag har hört att det kan komma mer när man krystar..
  • 101024
    simba skrev 2010-11-17 13:08:43 följande:
    Jo man vill ju absolut inte använda något som inte är bra...men ska kolla på ac3 och xsyloproct....
    gav xyloproct bra hjälp?
    Mina besvär dök upp dagen innan förlossningen, så under förlossningen blev det värre men sen blev det bättre igen.
    Ett tips är att samtidigt äta plommon eller annat som mjukgör ;)
  • samara

    men huvva, ja då förstår jag att du inte haft nån bra erfarenhet av ac3 iaf  =( 
    Hade ju också egentligen tänkt vänta tills efter förlossningen med att börja behandla iom att man hört att det ändå kan komma tillbaka då...
    Men nu har det börjar bli ömt och göra lite ont, så jag gissar ju att det inte kommer bli bättre...är ju som så obehagligt då man måste gå och göra nr2 lixom =)

  • saxa

    Bästa tipset är att se till att inte bli trög i magen och försöka tömma tarmen ofta (lättare sagt än gjort...). Salvorna har ingen större effekt tycker jag, men om du vill pröva det är xyloproct bättre än ac3.

Svar på tråden Nej,nej inte en hemorrojd!!!