• samara

Nej,nej inte en hemorrojd!!!

Jaha, trodde väl kanske att man skulle slippa råka ut för denna plågoande iaf innan förlossningen, men icke!!
    Där är den och riktigt lyser med sin närvaro till min fasa!!

Jag har aldrig förut haft hemorrojder, så jag är helt totalt ovetande om vad & hur man kan behandla denna....är nu i v. 34, och nu först har den dykt upp!

Så min fråga till er alla där ute är:

Vilket är enligt er det allra bästa receptfria läkemedlet mot detta?
    Kan man få bort den helt, eller går det endast att lindra så att säga??

Vore mkt,mkt tacksam om någon ville hjälpa mig genom sina egna erfarenheter inom detta =)

• Svar på tråden Nej,nej inte en hemorrojd!!!
  • samara

Ok...så ac3 kanske är värt ett försök då med andra ord...=) ska ta mig till apoteket när jag slutat jobbet och kolla vad de har där...
    Töntig som man är så vill man ju helst slippa fråga personalen där om detta, känns ju så pinsamt på nåt löjligt vis!

• samara

Jo man vill ju absolut inte använda något som inte är bra...men ska kolla på ac3 och xsyloproct....
    gav xyloproct bra hjälp?

• samara

men huvva, ja då förstår jag att du inte haft nån bra erfarenhet av ac3 iaf  =( 
    Hade ju också egentligen tänkt vänta tills efter förlossningen med att börja behandla iom att man hört att det ändå kan komma tillbaka då...
    Men nu har det börjar bli ömt och göra lite ont, så jag gissar ju att det inte kommer bli bättre...är ju som så obehagligt då man måste gå och göra nr2 lixom =)

• samara

101024: Jo jag tänkte ladda upp med ett rejält lager av plommon som jag kan gnaga på under dagarna =) Men kan man använda xyloproct under graviditeten, eller är det nåt man måste vänta med?

• samara

Hmm, jaa man får väl ta och köpa hem allt som kan hjälpa till att göra magen "mjuk" =) Har ett väldigt stillasittande jobb också, och det gör ju inte direkt saken bättre då man bara sitter hela dagarna...känns ju som att man gör det värre på något vis...=(

• samara

Tack för alla era svar och er hjälp =)
    Känns bättre att ta steget in i analkräms-djungeln nu efter att man fått lite bra råd om vad man ska testa =)

Puh, jaa det finns en första gång för allt eller hur ! =)

• samara

var och köpte xyloproct igår, köpte både salvan och supparna.... så nu återstår bara att smörja och smörja och se om det kanske kan ha någon verkan!?
    Hade ju varit otroligt skönt om det ialla fall kunde sluta göra ont!

• samara

Ja nu har jag smort med salvan och använt supparna i 4 dagar, men jag vill inte påstå att det blivit speciellt mkt bättre....fortfarande sitter den där och gör mer eller mindre ont beroende på om jag varit uppe och gått mkt, eller om jag legat ner mest...blir gaaaaalen!!!!
    Köpte laktulos också så att jag kan se till att inte bli trög i magen, så magen håller sig iaf i schack än så länge! =)

Jag antar att jag säkert kommer få gå och dras med detta iaf tills förlossningen, och jag hoppas verkligen att det kan ge med sig efter det!!

Men jag ger inte riktigt upp med min salva ännu, kan ju inte förvänta sig mirakel efter så kort tid tänker jag =)

Finns det någon annan där ute som provat någon annan salva el dyl som funkat bra??
    Jag har använt xyloproct nu...
    Ska kanske påpeka att denna "hemmis" sitter på utsidan så att säga....så suppar kanske inte är så verksamma!

• samara

Ingen som kan rekomendera någon annan salva eller metod att behandla dessa "satar" som verkligen fungerar??

Eller är det som de flesta säger att de receptfria medlen som finns att köpa är rätt så verkningslösa egentligen??

• samara

Nä jag antar att det bara är att vänta tills man fött, och sedan hoppas att allt vad "hemmisar" heter ger med sig....är väl som de säger att har man en gång fått dem, så får man dras med dem mer eller mindre föralltid sen...
    Jaja men bara de kan gå tillbaka och inte göra ont så...=)

Smörjer på med xyloproct salvan, får väl köpa fler suppar var ju bara 10 i en förp, och det tog ju slut snabbt när man tar morgon & kväll...vet inte om det blivit speciellt mkt bättre, iaf så har den inte blivit mindre...men som sagt så tar ju salvan iaf bort lite av smärtan och det är värt massor =)
    Men,men jag har ju "bara" använt xyloprocten sen i ons förra v, så jag får nog ge det liiite mer tid innan jag dömmer ut det!!

Har ju hört att den ska vara den bästa bland de receptfria, så.....

• samara

Nä jag måste hålla med om att det inte gör lika ont mer efter att man smort ett tag med salvan...har hållt på en vecka nu, så nån förbättring önskar man ju =)
    Jag smörjer flera ggr per dag...tvättar efter varje toa besök, och smörjer på nytt...tror inte det ska vara någon fara, det står ju på förp att man kan använda upp till flera ggr per dag samt 2-3 veckor...
    Så jag smöööörjer för brinnande livet =)

Svar på tråden Nej,nej inte en hemorrojd!!!