• meyla

Hur tycker du jag ska klippa mig?

Är jättetrött på mitt långa och tjocka hår och vill testa något nytt, men vad? På bilden har håret självtorkat och inga produkter alls, så ser rätt tråkigt ut :(

Skulle vilja ha något sånt här, men vet inte om det skulle passa?
    http://forhair.nu/wp-content/uploads/2009/08/Kort-h%C3%A5r.jpg

• Svar på tråden Hur tycker du jag ska klippa mig?
  • Amazina

Bilden på den korta frissan är jättesnygg men det är ett stort steg att klippa av så mycket! Tycker du ska ta ett mellansteg och köra en uppklippt haklång frisyr med lite slingor några månader och först efter det klippa dig kort.

• kmp

Tråkigt???!!!

Jag skulle ge min högra hand för att få ha ditt hår.
    Jag skulle inte klippa av mig det överhuvud taget!

• Hallonmun

tjejen på bilden har ju väldigt tunnt hår jämfört med dig, men jag tror absolut att med rätt frisyr och frisör   som kan sin grej, så tror jag du blir jättefin i en lite kortare frisyr.
    Eller så klipp upp håret och tunna ur det ordentligt. 

Google is my friend ♥
  • meyla
    enlitenbitkaka skrev 2010-11-17 13:54:19 följande:
    Du ser ut att ha rätt tjockt och mycket hår? Frisyren du länkar till kan nog se rätt tantig ut med för mycket "fluff" i håret. Lätt att det blir champinjonvarning

Lugg kanske? Och en uppklippt flikig page...
    Haha, det är väl lite vad jag är rädd för att det ska bli. Har väldigt mycket och tjockt hår.
    Hade lugg innan jag sparade ut till långt och trivdes inte riktigt i det heller, både "snelugg" och lite rakare lugg testade jag..
    Amazina skrev 2010-11-17 13:51:33 följande:
    Bilden på den korta frissan är jättesnygg men det är ett stort steg att klippa av så mycket! Tycker du ska ta ett mellansteg och köra en uppklippt haklång frisyr med lite slingor några månader och först efter det klippa dig kort.
    Får testa med lite åt gången så får vi se vart jag hamnar.. :)

Får bli att hitta en ny frisör som vågar testa lite mer än den gamla gjorde iaf..
  • little mommy

jag klippte mig igår du kan kolla på bilden på mitt nya hår i mitt bildgalleri den frisyren e lätt skött i allfall och jag har heller aldrig produkter i håret.

• meyla
    little mommy skrev 2010-11-17 14:00:08 följande:
    jag klippte mig igår du kan kolla på bilden på mitt nya hår i mitt bildgalleri den frisyren e lätt skött i allfall och jag har heller aldrig produkter i håret.
    Snyggt! :) ser ut som ditt hår är ganska mycket tunnare än mitt iofs, så tror inte att jag skulle kunna ha det sådär :(
  • meyla
    kmp skrev 2010-11-17 13:58:32 följande:
    Tråkigt???!!!

Jag skulle ge min högra hand för att få ha ditt hår.
    Jag skulle inte klippa av mig det överhuvud taget!
    Oj! Du kan få det.. ;)
    Vad har du själv då som du inte är nöjd med? :)
  • meyla
    7 små apor skrev 2010-11-17 14:03:23 följande:
    Snagg.
    Tja, varför inte.. ;)
  • Oye e
    enlitenbitkaka skrev 2010-11-17 13:54:19 följande:
    Du ser ut att ha rätt tjockt och mycket hår? Frisyren du länkar till kan nog se rätt tantig ut med för mycket "fluff" i håret. Lätt att det blir champinjonvarning

Lugg kanske? Och en uppklippt flikig page...
    Men frisören kan väl tunna ur håret ? En av mina systrar har begåvats med tjockt hår och har haft liknande frisyrer. Det gäller att tunna ur och sedan tar det förmodligen en stund extra för att styla håret än för en som har tunnare hår Glad 

Personligen tycker jag att du skall köra med en rejäl uppklippning, men ändå behålla längd, och en snedlugg kanske ?
  • 7 små apor
    meyla skrev 2010-11-17 14:06:59 följande:
    Tja, varför inte.. ;)
    Tror du skulle bli skittuff.
    Jag vill testa det men får inte. Ungarna påstår att de tänker rymma till långtbortistan om jag gör det.
    Så eftersom jag inte får kan jag uppmuntra andra att begå "brottet".
  • Kinya

Axellångt, ganska ordentligt uppklippt i etapper eftersom du har tjock hår så klarar ditt hår av det och så en lite längre sned lugg. Då kan du låta håret va som det är utan att styla det men du kan också fixa till det riktigt snyggt bara med hjälp av en plattång och få det snyggt flikigt.

Men jag tycker att ditt hår är jättesnyggt som det är på bilden!

• meyla
    7 små apor skrev 2010-11-17 14:09:14 följande:
    Tror du skulle bli skittuff.
    Jag vill testa det men får inte. Ungarna påstår att de tänker rymma till långtbortistan om jag gör det.
    Så eftersom jag inte får kan jag uppmuntra andra att begå "brottet".
    Tror inte sambon skulle uppskatta det heller, han vill att jag ska behålla mitt långa hår så han är inte glad åt att jag funderar på kort.. :)

Du får ta o snagga det en dag när du önskar att ungarna ska rymma då? :D
  • 7 små apor
    meyla skrev 2010-11-17 14:13:54 följande:
    Tror inte sambon skulle uppskatta det heller, han vill att jag ska behålla mitt långa hår så han är inte glad åt att jag funderar på kort.. :)

Du får ta o snagga det en dag när du önskar att ungarna ska rymma då? :D
    Att jag inte kom och tänka på det själv. Skäms
    Den dagen ni ser 7 små rakade apor på stan vet ni att det var dags för de små apbarnen att flytta hemifrån.
  • little mommy
    meyla skrev 2010-11-17 14:05:00 följande:
    Snyggt! :) ser ut som ditt hår är ganska mycket tunnare än mitt iofs, så tror inte att jag skulle kunna ha det sådär :(
    ja jag mena mest frisyren vet många som har 10 gånger tjockare hår än mig och får liknande frisyrer att funka^^
  • kmp
    meyla skrev 2010-11-17 14:06:11 följande:
    Oj! Du kan få det.. ;)
    Vad har du själv då som du inte är nöjd med? :)
    Massor med tunna hårstrån som gör att jag aldrig får någon volym eller glans i håret....
    Det enda positiva är att jag kan med några drag med kammen toupera håret så det står rakt upp/ut.....
Svar på tråden Hur tycker du jag ska klippa mig?