• Flygfotogen

Varför så inhumana metoder som vakenhet vid EEG?

Vänta bara tills de drar igång den där blixtrande blinkande lampan framför ögonen på honom.

• Flygfotogen
    Anonym (upprörd/skakad) skrev 2010-11-17 14:20:53 följande:
    Ja, det stod det också. Men för mitt barn hade det räckt att ta upp honom kl 6 efter en natt med full sömn. Och man borde ju kunna använda sömnmedel. Han ska göra vaket EEG också o det kommer vi att genomföra.
    Sömnmedel stör undersökningen. Det gäller att sova om det går.
  • Flygfotogen

En natts avbruten sömn är faktiskt en piss i Mississippi när man ställer det hela i ett större perspektiv.

• Flygfotogen
    Anonym (upprörd/skakad) skrev 2010-11-17 15:02:38 följande:
    Inte om det finns alternativa metoder.
    Alternativa metoder, i den mån de finns, är inte alltid lika effektiva. Jag hade förstått dig bättre om de ville kapa något från hans kropp och ta prov på det experimentiellt. Nu snackar vi en standardundersökning.
  • Flygfotogen

Du har råkat ställa om ditt tangentbord till engelska. Titta nere i högra hörnet om du någonstans kan se att det står EN? Ändra det till SV.

• Flygfotogen
    Anonym (upprörd/skakad) skrev 2010-11-17 15:12:38 följande:
    L's ts f;r h/e! Jag svarar h'danefter de som l'st ts ordentligt o som inte g;r p[hopp!
    Där fick du ju ett bra inlägg med bra erfarenheter av EEG. Det var inget påhopp där?
  • Flygfotogen
    Marsch skrev 2010-11-17 15:13:07 följande:
    Du har råkat ställa om ditt tangentbord till engelska. Titta nere i högra hörnet om du någonstans kan se att det står EN? Ändra det till SV.
  • Flygfotogen
    Anonym (upprörd/skakad) skrev 2010-11-17 15:43:57 följande:
    Har inte menat n[t illa. Men ifr[gas'tter varf;r f;r'ldrar inte reagerar n'r ens barn blir ber;vat n[t s[ naturligt som att sova o inte fr[gar efter alternativ.
    Men det beror ju helt och fullt på ANLEDNINGEN till att barnet blir berövad sömn. I ert fall är det ju för hans eget bästa.
  • Flygfotogen

Den enda som uppträder irriterat, otrevligt och så vidare här är du TS. Jag ser nu vilka uppdateringar du har gjort av trådstarten och jag kan då bara skaka på huvudet.

• Flygfotogen

Ja, det här handlar nog mest om vad TS klarar. Inte vad pojken i fråga klarar. Barn är tuffa, i regel tuffare än vuxna. Ge dem lite cred för det och lär dem inte att lägga sig i offerposition innan de ens testat.

Svar på tråden Varför så inhumana metoder som vakenhet vid EEG?