• N1an

Varför så inhumana metoder som vakenhet vid EEG?

Men herregud! Att hålla ett barn vaket EN gång är väl inte inhumant? Det låter mer som problemet ligger i att du tycker det ska bli jobbigt. 

Det finns måååånga undersökningar som är bra mycket värre än det där!

Jag förstår att det inte var det svar du vill ha. Men flera barn i min omgivning har varit med om undersökningar och operationer som varit som mardrömmar för barnen. Det här känns som a piece of cake i jämförelse.

• N1an
    Anonym (upprörd/skakad) skrev 2010-11-18 11:01:37 följande:
    Du missar att det handlar om en mamma o ett barn med panikångest, så be om ursäkt och läs bättre innan du svarar nästa gång.
    Problemet är ju inte att ni är tvugna att  vara vakna. Problemet är att ni mår dåligt! Det låter inte som det är du som ska vara med på undersökningen. Kan pappan eller någon annan närstående vara med? Du kommer uppenbarligen göra barnet orolig och göra undersökningen värre.

Jag tycker det är dags att inse att det är ni som har problem och itne vården. Får ni den hjälp ni behöver för panikångesten? Med tanke på hur du svarat alla andra förstår jag att du itne håller med mig.  ;)
  • N1an
    Anonym (upprörd/skakad) skrev 2010-11-18 11:23:15 följande:
    Vi mår INTE dåligt. Vi har PANIKÅNGEST, som är en kronisk åkomma, som strular till det VID UNDERSÖKNINGAR/BEHGANDLINGAR  ibland men inte alltid. Det är inget man kan ta tjosan-piller för o så är det bra. Vården ska anpassa sig efter olika individer.´Själv har jag tandvårdsrädsla också o min kompetenta tandl anpassar vården efter detta. I övrigt läs ts.
    Så du anser att du mår bra?

Nej, man kan inte ta ett tjosanpiller. Var har jag skrivit det?

Men det finns hjälp att få. Bland annat terapi.

Jag har läst TS, annars hade jag inte svarat i tråden.
  • N1an
    Anonym (Barn ssk) skrev 2010-11-18 12:13:51 följande:
    NEJ, det finns ingen annan undersökning som är likvärdig.
    NEJ, man kan ej ge sömnmedel, då eventuella kramper döljs. (Som jag skrev tidigare).
    NEJ vården har inte varit ofelxibel eller oempatisk.

Att DU avstår en undersökning som kan göra att ditt barns vardag förbättras, på grund av DINA behov är anmärkningsvärt. Du kan inte projicera detta på vården, detta är ditt val utifrån dina behov.
    Bra skrivet!
Svar på tråden Varför så inhumana metoder som vakenhet vid EEG?