• Majsan70

Varför så inhumana metoder som vakenhet vid EEG?

Nu har jag läst en del men inte riktigt fattat vad problemet är för dig TS?

Jag har själv ett barn som vi har berövat sömnen för pga. EEG. Ja egentligen två barn eftersom min tonåriga son gjorde en för några år sedan.

Det var inga problem att hålla minsta barnet uppe o sen väcka. Trött javisst, men det gick att motverka med bus o lek o sysselsättning. Chansen att EEG skulle ge något var minimal men vi ville precis som läkarna utesluta att det var något.  Som tur var visade inte EEG något och problemen försvann så småningom. Men tänk om det varit något i vi avvisat denna diagnosiceringsmetoden pga av att barnet fått för lite sömn? Det hade inte jag kunnat leva med.

Vad jag har kunnat läsa mig till är ju ditt barn oxå ganska stort o går därmed o tala med o förklara för varför man gör som man gör.

• Majsan70
    Anonym (upprörd/skakad) skrev 2010-11-19 15:06:13 följande:
    Ursäkta, men man klarar inte automatiskt nåt bättre för att man är stor.
    Nu får du ursäkta tillbaka...jag tror att du förstorar problemet och gör det till ett problem egentligen.  Exakt vad är det som stör för sonen förutom att han  blir trött av att bli väckt? För det blev min dotter oxå men det gick att hantera och det är ju inte direkt något som satt sina spår i resten av hennes liv.

Vissa saker måste man göra trots att det kan vara till visst obehag...vuxen som barn.

Sen får du nog tagga ner lite. Jag försökte verkligen vara rätt på i det jag skrev men jag var inte otrevlig utan delade med mig av egen erfarenhet...Då får jag ett ganska tyket svar enligt min mening. Då känns det inte OK att försöka dela med sig.
Svar på tråden Varför så inhumana metoder som vakenhet vid EEG?