• mikroE

Varför så inhumana metoder som vakenhet vid EEG?

Jag har gjort både sömn-eeg i din sons ålder och tyckte det var helt OK men trist för jag sov bara någon liten stund och var bara jättetrött.

Precis som många sagt så kan oro och ångest hänga ihop med epelepsi så jag tycker verkligen du ska testa honom om det är sömn-eeg eller vaket. Min mamma trodde jag höll på bli psykiskt sjuk innan jag fick mitt första epeleptiska anfall, jag såg i syne och oroade mig troligt mycket för att jag såg i syne för även vid 6års ålder förstod jag att det var något fel. Dessutom blev jag otroligt ledsen när jag blev tillsagd att skärpa mig och inte fråga om de saker jag såg och att de inte fanns fast jag såg dem. Jag kände också en stress i kroppen och det kändes som hjärtat slog hårt. Eftersom jag fick flera klassiska epeleptiska anfall så gjordes mitt eeg bara för att se om det fanns några tydliga skador inte för att utesluta epelepsi. Jag hade inte några permanenta skador utan det som brukar kallas barnepelepsi som växer bort.

Vad vill jag säga med detta? Bara beskriva MIN upplevelse när jag var i din sons ålder av eeg.

Svar på tråden Varför så inhumana metoder som vakenhet vid EEG?