Varför så inhumana metoder som vakenhet vid EEG?
mamma till tre busungar skrev 2010-11-17 15:20:21 följande:
Anonym (upprörd/skakad) skrev 2010-11-17 13:59:44 följande:
Läkaren sa att man kan ta ett EEG, men sannolikheten att nåt upptäcks är nära noll pga. reflexer osv var normalt. Nu finns inget behov av EEG, då han inte lider av skakningarna o enligt läkare är chansen/risken att nåt hittas via EEG minimal. Det enda som skulle få mig att utsätta mitt barn för detta, är om man misstänkte allvarlig sjukdom.
TS, man gör ett EEG för att utesluta epilepsi. Är det epilepsi så behöver din son förmodligen medicinera. Det finns uppenbarligen en misstanke om epilepsi eftersom man väljer att göra EEG. Epilepsi är en allvarlig sjukdom. Man kan ha fullt normalt neurologiskt status (reflexer etc) vid epilepsi.
Egentligen borde jag inte svara, eftersom jag uppmande till att l'sa ts, s[ jag slipper upprepa. Jo, han lider av skakningarna, men chansen att hitta n[t 'r minimal. Nej, det finns ingen misstanke om epilepsi enligt l'kare. BLAND ANNAT reflexer var normalt. Allt hon testade! En mikroskopisk risk, sa hon o det motiverar inte ett EEG enligt henne. Men vi kunde g;ra det s[ var det gjort, om vi ville. Att h[lla ett panikslaget barn vaket 'r f;r mig som att misshandla det sv[rt fysiskt och psykiskt.