Inlägg från: Anonym (upprörd/skakad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (upprörd/skakad)

Varför så inhumana metoder som vakenhet vid EEG?

Anonym (ssk) skrev 2010-11-18 15:18:50 följande:
    På vilket sätt hånar vi er? Vi talar sakligt lung om födelarna med ett EEG och att det inte finns några andra alternativ.
    Anonym (eegpersonal) skrev 2010-11-18 15:16:20 följande:
    Melatonin används på ett flertal lab runt om i landet, ska EJ påverka EEG. Däremot blir man ju berövad det där lilla extra som tröttheten isig ger.

Kloralhydrat ska ej påverka EEG heller, vad jag vet. Används på barn som är för rädda för att genomföra undersökningen.
    Melatonin påverkar EEG och de EEG som görs med Melatonin görs alltid om eftersom reslutatet blivit felaktiga. Även Kloralhydrat påverkar EEG och i de fallen görs de två gånger.
    Därom tvista de lärde. Jag har därmed fått en vink om alt finns. Ni hånar genom att hävda vad min son kan ha, att det är värt det osv, när vi vet att EEG inte är lönt o inte TÄNKER göra det.
    Anonym (eegpersonal) skrev 2010-11-18 15:22:55 följande:
    Visst är det så, men om det inte är möjligt kan ett vaket EEG vara en start. Har man tur finns aktivitet, och man slipper gå vidare.
    Ja, jag förstår inte varför man inte kan börja med vaket EEG, när vi ändå ska göra det sen.
    Anonym (ssk) skrev 2010-11-18 15:25:24 följande:
    Man kan inte göra sömn EEG utan att patienten inte sovit mindre dagen före.
    Det kan man visst. Vaket EEG. Förlåt, men du verkar inte ha så stora kunskaper.
    Lindreas skrev 2010-11-18 15:26:51 följande:
    Men oj... Jag har inte uppfattat att någon hånar, alla försöker hjälpa till genom att berätta om sina egna upplevelser och sina uppfattningar kring det här. Det måste vara jättejobbigt för dig att känna dig så påhoppad, det tror jag verkligen inte är meningen av någon!

Jag ber om ursäkt om jag missat något nu, men ska ni göra ett vaket EEG, eller hur var det?
    Om du inte uppfattat att folk hånar, så läs igen. Folk får berätta, men inte ge order eller lägga åsikter i munnen på mig. Jo, det har varit direkt meningen av många. Ja, vi ska göra vaket EEG. Tack för din vänlighet!
    Reglementet skrev 2010-11-18 15:39:04 följande:
    Hur är panikångest en kronisk åkomma?
    Känns inte lönt att svara just dig på en sån fråga o du förstår varför.
    Lindreas skrev 2010-11-18 15:31:14 följande:
    Nu missförstod du nog. Man kan inte göra SÖMN eeg utan att man varit vaken innan, men ett vaket eeg går självklart bra.
    Men det skrev hon inte o som vårdpersonal får man va tydlig.
    Anonym (***) skrev 2010-11-18 16:01:34 följande:
    Det skrev hon visst...
    Anonym (ssk) skrev 2010-11-18 15:25:24 följande:
    Man kan inte göra sömn EEG utan att patienten inte sovit mindre dagen före.
    Nej, så var inte orginalinlägget.
    VirrigaVerna skrev 2010-11-18 15:58:07 följande:
    TS hoppas att det löser sig för ditt barn med EEG. Kolla tipset om Melatonin det kan vara värt ett försök.
    Ska jag absout göra. Men menar du att man skulle ge det hemma för att barnet skulle va vaket? I så fall är det tyvärr inget alt.
    Anonym (eegpersonal) skrev 2010-11-18 16:48:42 följande:
    Melatonin ges strax innan undersökningen, så barnet kan somna under registreringen.Det ÄR givetvis inte lika bra som ett riktigt sömndepriverat EEG, men ibland får man ta det man får. Har man tur visar det något, om det inte visar något får man fundera på om det skall göras ett kompletterande sömnEEG.

Låter bra!
Svar på tråden Varför så inhumana metoder som vakenhet vid EEG?