Inlägg från: JAG är BÄST |Visa alla inlägg
  • JAG är BÄST

Vems ansvar att en sju-åring klär på sig ordentligt på rasten?

Du tycker inte det är dags att ta på han en täckbyxa m vinterjacka/overall? vi är faktiskt inne i November nu,,det är inte höst.
    Regnstell av galon blir kallt nu. Så det tror väl jag det att han fryser, sedan är det väl lite upp till honom att ta på sig sina kläder för att inte frysa, han är så pass stor nu så han ska klara det där själv utan att en vuxen "bussar på" honom varje rast.

Klär han sig inte så är det bara att han fryser, eller hur.

• JAG är BÄST
    lillamye skrev 2010-11-17 15:26:08 följande:
    känner samma sak jag tycker lärarna kunde ha lite koll på så pass små barn iaf.
    Jisses han är ju SJU ÅR!!! Nog ska han väl ändå klara av att ta på sig själv.
    När jag var sju år så kokade jag t.om mina makaroner och stekte min korv själv om jag var hungrig.
  • JAG är BÄST
    crazy mom skrev 2010-11-17 15:31:58 följande:
    Fleecefodrade regnställ  (beronde på kvaltiet iofs) klarar mycket väder utan att de blir kalla.  Min 6 åring behöver hjälp med lite handledning. Det fixar personalen på skolan. Kanske förväntas mer av 7åringarna? Samt att engeagemanget hos personalen ser olika ut.
    Min erfarenhet är att kidsen är väldigt snabba ut och inte riktigt har bedömningsförmåga vid den åldern att fundera ut innan hur kallt det är ;)
    Tydligen så räcker inte detta fodrade regnställ åt TS son,, då är det dag att plocka fram andra kläder.
    Å sedan är det föräldrarnas ansvar att säga(tjata tills det klaffar till barnen) att det är dags att ta på sig mer kläder på rasterna åt sina barn å framförallt en som är 7år.

Lätt

Långkallingar
    Jeans/mjukbyxa
    Långarmad tröja + en kofta/en tjockare tröja av något slag

Sedan overall/täckjacka+täckbyxa på detta,,,,den unge som rör på sig på rasterna och som fryser med ovanstående plagg bör nog kolla upp sig hos läkare anser jag.
    Idag har vi -15 här där vi bor å trollet hade detta på sig å svettades,, så jag fick ta av honom koftan som jag hade satt på över den tunna långarmade tröjan.
  • JAG är BÄST
    TjutandeRosen skrev 2010-11-17 15:34:42 följande:
    Till skolan har han på sig en varm täckjacka, han har fordrade kängor på sig med, men det hjälper inte när han inte stänger jackan på rasterna...
    Han säger "det är kul o frysa"...
    Men då är ju "problemet" utrett Låt han frysa då tids nog så stänger han jackan.
  • JAG är BÄST
    TjutandeRosen skrev 2010-11-17 15:45:36 följande:
    Långkallingar- då kommer han koka ihjäl på lektionerna för det är varmt i klassrummen.
    Jag vill inte dra fram det allra tjockaste då det som kallast varit  -3. Vad ska han då ha när det blir kallare?

Fleecefordrat har de flesta i hans klass på hyllan iaf.
    Så han kan inte ta av sig långkallingarna efte resaterna å bara ha på sig sina jeans/mjukisbyxor?
  • JAG är BÄST
    TjutandeRosen skrev 2010-11-17 15:59:58 följande:
    Det tar ju längre tid än å dra på sig ev termobyxor el fleecefordrat. O risken att kallingarna åker med ner så allt visas- det är ju livsfarligt pinsamt Skrattande!
    va har dom inga toaletter på skolan?
Svar på tråden Vems ansvar att en sju-åring klär på sig ordentligt på rasten?