crazy mom skrev 2010-11-17 15:31:58 följande:
Fleecefodrade regnställ (beronde på kvaltiet iofs) klarar mycket väder utan att de blir kalla. Min 6 åring behöver hjälp med lite handledning. Det fixar personalen på skolan. Kanske förväntas mer av 7åringarna? Samt att engeagemanget hos personalen ser olika ut.
Min erfarenhet är att kidsen är väldigt snabba ut och inte riktigt har bedömningsförmåga vid den åldern att fundera ut innan hur kallt det är ;)
Tydligen så räcker inte detta fodrade regnställ åt TS son,, då är det dag att plocka fram andra kläder.
Å sedan är det föräldrarnas ansvar att säga(tjata tills det klaffar till barnen) att det är dags att ta på sig mer kläder på rasterna åt sina barn å framförallt en som är 7år.
Lätt
Långkallingar
Jeans/mjukbyxa
Långarmad tröja + en kofta/en tjockare tröja av något slag
Sedan overall/täckjacka+täckbyxa på detta,,,,den unge som rör på sig på rasterna och som fryser med ovanstående plagg bör nog kolla upp sig hos läkare anser jag.
Idag har vi -15 här där vi bor å trollet hade detta på sig å svettades,, så jag fick ta av honom koftan som jag hade satt på över den tunna långarmade tröjan.