Topdog skrev 2010-11-17 22:01:18 följande:
Jo, det är sagt att jag ska börja med trombyl och/eller Fragmin. Men jag vet inte när, för läkaren sa att jag ska kontakta henne när jag blir gravid så ska hon bestämma då, vilken medicinering det blir.
Så jag ringde till Danderyds sjukhus i måndags och bad att min läkare skulle ringa upp för jag har en massa frågor och vill gärna ta både hcg och progesteron så fort som möjligt. För att iallafall slippa den här initiala stressen och oron. Jag vet ju att det kommer att bli fruktansvärt senare (om jag kommer så långt). Två gånger har allt sett bra ut på UL i vecka 13 och sen har bebisarna dött en vecka senare. Och sen har det upptäckts ytterligare ett antal veckor senare.
Det som gör mig förhoppningsfull, är det här med blodförtunnande. Jag har funderat mycket på hur det kom sig att graviditeten med mina tvillingar gick så bra. Sen för ett halvår sedan läste jag att man ska undvika kombinationen trombyl och omega3, för båda har samma effekt. Och då förstod jag. Jag överdoserade omega3 vid min första graviditet och vid dom andra åt jag inte omega3 alls.
varför jag undrade med blodförtunnande är för en kompis fick ta de..