April 99 skrev 2010-11-19 10:52:27 följande:
jag hänger på här!
min ansökan om Hp var hos försäkringskassan den 4 november och väntar spänt VARJE dag på något typ av besked!
Är sjukskriven 50 % sedan v.19 el nått och är i v.27 nu och den har blivit godkänd iaf. är sjukskriven för foglossning och arbetar som förskollärare med 14 st. 1-2 åringar, bara massa nyinskolade och har haft inskolningar heeeela hösten. i januari kommer det fler (galet) så jag hoppas på full HP från 26/12. I och med att det är precis vid jul så väntar typ hela mitt jobb och cheferna också på att jag ska få besked så de vet hur de ska göra med min tjänt och allas julledighet (känner lite press).
De säger att man ska få svar inom 30 dagar så innan 6 dec (då 4:e är en lördag) bör jag veta...drygt 2 veckor kvar.
hur får man valigast veta först , vet ni det? per post (då är det ju kanske ytterligare någon dag för postgången)? ringer?
Ja, min chef frågade redan igår ifall jag fått svar än. Men sa att det kan dröja upp till 30 dagar innan jag får svar. Hon vill veta när dom ska räkna bort mig. Men ifall jag inte får beviljad HP så måste jag jobba så länge jag bara orkar så det är lite svårt att säga ifall dom ens ska räkna bort mig.
Synd att man inte får svar inom en vecka! Det är ju inte bara en själv som sitter och väntar på svar, utan chefen och kollegorna vill också veta.
Jag vet inte riktigt hur man får veta. Jag oroar mig över att försäkringskassan kommer ringa mig och be mig förklara hur en arbetsdag ser ut, jag är så dålig på sådant! Blir alltid onödigt nervös och säger "vet inte" automatiskt hehe