barnomsorg västertorp
Hej!
Är det någon som har erfarenheter av barnomsorg i Västertorp? Tips och rekommendationer efterfrågas!!!
Hej!
Är det någon som har erfarenheter av barnomsorg i Västertorp? Tips och rekommendationer efterfrågas!!!
Ingen? Puff, puff! :) Västertorp i Hägersten, Stockholm alltså ifall det nu finns fler...
Verkar vara dåligt med folk från Västertorp här på FL... Vilket dagis fick du på Telefonplan?
ok, känner jag inte till... är du nöjd? vi ska flytta till västertorp och har besökt två dagis men det är sååå svårt att veta vem man ska ta...
I västertorp:
snöbollen
solbacken
vasan
ska även till störtloppet och mellanberget. Men blir inte klok av de där besöken... vet varken ut eller in och får lite smått ångest av bara tanken. Homeschooling! :) Nejdå det är inte nåt direkt fel på någon av förskolorna bara det att det är så svårt innan man känner till personalen och känner sig trygg.
Jag föll för Störtloppet! Det verkar jättebra! Men om du jobbar inom förskolan, har du inte hört några rykten eller så om förskolorna i närheten. Man vill ju gärna ha en förskola där personalen trivs.
Lokalerna, personalen som vi träffade, att det är män som jobbar där, småbarnen och storbarnen har genensam gård (mina barn kan ses på gårde.n vilket jag tycker är roligt!), de verkade vara kreativa och hitta på roliga saker med barnen. Har du besökt npn fsk?
Oj då verkar vara ett riktigt stort ställe de ska bygga. Var ska det vara? Vet du adressen?
Jag håller med! Absolut skulle det vara bra med ett mindre boende men att ha ett så stort kan inte vara bra för nån...
Nu har jag lämnat synpunkter!!!
skrev följande:
Jag anser att det ur ett bostadsmässigt perspektiv är helt förkastligt att bedriva en så omfattande verksamhet på ett och samma ställe. Min uppfattning är att det skulle öka bostadssegregationen och öka det sociala stigma gruppen redan är utsatt för. Målgruppen för detta boende är människor som behöver slussas in för att få möjlighet att delta i samhällslivet. Min åsikt är att det skulle ske med mer framgång om det planerades för flera mindre boenden som inte utmärker sig som detta. Själva adressen kommer att fungera stigmatiserade. Om det istället byggs flera mindre boenden kan de smälta in bland övriga bostäder och de boende behöver inte känna sig utpekade på samma sätt. Bygg fyra boenden istället och sprid ut dem i stadens olika stadsdelar. Bygg gärna huset och alla lägenheter men låt majoriteten av lägenheterna vara "vanliga" hyresrätter för allmänheten. Tränings-, försökslägenheter och korttidsboenden behövs men inte alla på samma ställe!
Mvh
mitt namn
socionom
:)