Floff skrev 2011-02-03 11:43:59 följande:
Men du, hela Fruängen ÄR inte centrum och bolaget. Och man behöver inte bo mittemot systemet. Låter lite som att vi som väljer att bo här är dåliga föräldrar som utsätter vårt barn för fara och en dålig miljö. Har du nånsin tittat på vilket klientel som Västertorps hjärta har? Och det kan möjligtvis inte vara så att det är personer från "fina" Västertorp som traskar över till Fruängen för att gå på bolaget? Kan även berätta att en kvinna blev knivmördad av sin psykiskt sjuke partner för X antal år sedan - i Västertorp.
Nä, men detta är väl inget Fruängen centrum vs Västertorp centrum?
Tur nog så bor jag i inget av dem, så jag slipper både bolaget och sunk-krogen i V-torp.
Skillnaden här är väl att de är utspridda, i fruängen är de i klump.
Men visst.. jag är föräldrarledig, därför är jag hemma med mitt barn.
Och visst har jag undrat varför många andra här, grannar, är hemma..?
Gå till bolaget i fruängen kan de iallafall!
Anledningen för att jag inte "gillar" fruängen, är för där går det ju ej att skärma sig ifrån dessa människor.. De vistas ju där. Här är det ju utspridda i sina hem.
Men oavsett, det handlar ju om detta boende som kommer att dra in 300 pers till.
Det är liksom inte meningen att någon ska ta illa upp för att man bor i fruängen.
Jag skulle aldrig sätta mig där, för jag skulle aldrig vilja röra mig genom den delen med t-bana och allt, och att handla mat i en sån miljö. Men det behöver du inte ta nån kritik mot dig som person.
Jag har säkert bott i områden, djursholm, östermalm som du aldrig skulle vilja sätta dig i!
Men inte blir jag less för det eller tar illa upp när folk snackar skit om de områdena.
Och tacka för det att vi är olika :)