• Anonym (Aristokrat)

White Trash Women Are Everywhere & They Are Not Sexy

I en annan tråd framkommer det att en hel del här på FL tycker att stringtrosor är = white trash. Är det verkligen stringtrosorna som gör en människa till white trash? Kan en kvinna dölja sin white trashness bakom ett par hipster trosor eller ett par sporttrosor? Knappast.

Tror ni kvinnor som går in på Sabbia Rosa (73 Rue des Saints-Peres i Paris) eller La Perla (24 Rue du Faubourg Saint Honore, Paris) eller Yoba ( 11 Rue du Marche St Honore, Paris) eller varför inte på den massiva lingerie avdelningen på Gallerie Lafayett för att köpa ett par stringtrosor tituleras för… White Trash? Knappast.

Vad utmärker white trash kvinnor? Frågar man folk får man ofta följande svar

1)      Brist på intelligens. Hon öppnar munnen och ut trillar enstaviga ord och svordomar. Det som främst karaktäriserar en white trash kvinna är den totala avsaknaden av bildning aka ingen kulturell framtoning (utbildad kan hon vara typ klarat av grundskolan) och brist på vett och etikett.

2)      Tatueringar och piercning

3)      Färgat hår - blont

4)      Kroppsspråket – går fult, sitter vulgärt

5)      Flottig, fladdrig, gråtonig hud som spacklas med vulgo smink

6)      Ser cigaretten som den ultimata accessoaren

7)      Fyller tuttat och läppar med silikon

8)      Följer varenda billiga modetrend som en slav typ brasiliansk vaxning

9)      Konsumerar kändisskvaller som om det vore ett näringsämne

10)  Ser kläder som ett uttryck för IQ – ju mindre desto bättre

Men samtidigt: om man tittar på allt som folk associerar med White Trash så är det ju så att ett stort antal välutbildade, kultiverade, sofistikerade och raffinerade kvinnor kan dela de yttre attributen – som kläder, smink, plastikkirurgi, färgat hår, röka cigaretter, välja tajta kläder, vara tatuerad (se bara på Drottningen av Danmark) och läsa kvällstidningsskvaller – med White Trash kvinnor, utan att bli sedda/tagna för att själva vara White Trash.

Med andra ord kommer White Trash från insidan – lågutbildad, kulturellanalfabet och etikettsdyslexier – kvinnor som inte vet hur hon ska göra för att förvandla konsumtionsvaror till något sofistikerat och sexigt.

Vill en kvinna inte framstå som white trash bör hon skaffa sig en ordentlig utbildning, lära sig grunderna till ett civiliserat beteende – inte bara vett och etikett – utan även ha en fördjupad kulturell bildning. (som en klassisk 50-60-tals hostess) En kvinna som uppfyller allt detta är naturligt självsäker och med en hög och god självkänsla för hon sig på ett sådant sätt – oavsett kläder – att hon framstår som sexig och åtråvärd. En sådan kvinna kan sätta på ett par La Perla stringtrosor utan att man för ett ögonblick tror att hon är white trash.

Tror ni White Trash stilen hänger ihop med hur utbildad och bildad en kvinna är?

• Svar på tråden White Trash Women Are Everywhere & They Are Not Sexy
  • Anonym

Jag tycker det är mer än utbioldning, bildning, kläder, personlighet och tillvägagångssätt som titulerar en människa som White trash. För att kunna kalla sig Wt så måste man passa in på flera punkter, och dessutom inneha en aura eller ett sätt som personen har som gör henne till Wt.

Du kan ju göra så att ett wt går i skolan och fixar till utseendet men hon kommer fortfarande vara lite wt sålänge hon har kvar åsikterna och tankesättet av en wt människa. Vad detta är orkar jag inte sitta och fundera på. Men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

• 2timearound

Jag är så långt från wt man kan komma.....men fan vad fegt att du inte vågade skriva som icke anonym. Obestämd

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... even if you win, you're still retarded.
  • Anonym
    2timearound skrev 2010-11-18 10:35:54 följande:
    Jag är så långt från wt man kan komma.....men fan vad fegt att du inte vågade skriva som icke anonym. Obestämd
    hmm du menar inte mig va?, vad  pratar du om, jag fattar inte?
  • 2timearound
    Anonym skrev 2010-11-18 10:36:55 följande:
    hmm du menar inte mig va?, vad  pratar du om, jag fattar inte?
    Jag menar självklart ts. Ursäkta att det inte framgick tydligare.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... even if you win, you're still retarded.
  • Sven Justus

Jag skulle vilja placera denna ts som det mest subtila och välartikulerade inlägget på detta forum. Så oerhört genomtänkt, träffsäkert och underhållande på alla sätt och vis.

Synd att det skrivs under anonym flagg, annars hade jag med glädje hyllat personen bakom detta fenomenala inlägg!

• sextiotalist

Nu är ju WT en benämning på outbildade och de som ligger längst ner på "klasskalan" i USA, så defintionen är ju klar. Har för mig att den defintionen uppkom under den tiden sydstaterna hade slavar (kan ha fel).
    Det kan ju finnas många som lever som WT i USA men för övrigt inte stämmer in alls (dvs de kan ha en hög utbildning i botten och ha en bra uppfostran)
    För mig är en fattig, tatuerad kvinna, som röker, svär som en borstbindare inte med automatik WT, det krävs mer än så för det.

• Anonym

Vilken tråd refererar denna till?

• 2timearound
    Sven Justus skrev 2010-11-18 10:57:50 följande:
    Synd att det skrivs under anonym flagg, annars hade jag med glädje hyllat personen bakom detta fenomenala inlägg!
    Varför är du så jävla inställsam? Piska honom för att han inte vågar stå för sina, helt riktiga, åsikter istället. Så mycket mer attraktivt med män som vågar vara män och stå för vad de tycker. *flinar*
  • shitvadjaghatar

Intressant, jag har inte röstat ännu, det är lite svårt det här.

Jag personligen tex ställer mig ofta frågan hur WT är jag egentligen?
     Svaret jag får från mig själv är nog att jag är 50/50.

Fick mitt första barn vid 17 år, det andra vid 22 år.
    Lever inte med deras pappa
    Väntar nu barn med min nya man
    Har tatueringar och planerar fler
    Slutade röka för ett år sen efter att ha rökt i över 15 år
    Har mycket mycket smink
    Klär mig gärna i kortkort och u-ringat
    Klipper mig hemma
    Svär inför barnen
    Jobbar som undersköterska
    Läser Svenska Dagbladet varje dag och löser hela deras korsord (joråsatte)
    Har mer eller mindre bara äkta konst på väggarna
    Inreder med dansk design, Ph-lampa, myranstolar och 10-gruppen osv (svenne banan galore)
    Dricker endast vin till maten och går aldrig ut
    har sex Billys bokhyllor fyllda med alla sorters böcker
    Ser hellre på spåret än Let´s dance.

• KalleKn

Enda personen jag träffat på som öppet rökt hasch var i min ungdom när jag träffade en flicka vid Karlaplan, aristokrat var hon definitivt. Ack ja, inget kan man lita på längre... Såg henne på tricken för några år sen, för mycket smink, smaklösa om än dyra kläder och givetvis klackringen med familjevapnet på lillfingret. Lilla Katarina A, det var verkligen inte snyggt.

Svar på tråden White Trash Women Are Everywhere & They Are Not Sexy