• Heavenlyfaith

Överkast... ja eller nej?

Till er som har överkast till sängen kommer här en fråga:

Hur ofta lägger ni på det, ärligt talat??

Jag köpte ett så fint men efter en vecka insåg jag att det hamnat på sängen EN dag av sju... In i klädkammaren med det! Det tog ju bara plats på min fina fotölj i sovrummet som blev alldeles övertäckt.  

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Svar på tråden Överkast... ja eller nej?
  • Mamma82

Anänvder överkastet väldigt sällan, typ två dagar som max i månaden, lägger endast på det när jag får främmande, och det är väldigt sällan jag får främmande.

• Pickeli

fler gånger i veckan läggs det på, i pojkens rum läggs det på varje dag. Tycker det är så jävla oskönt att gå lägga sig i en obäddad säng. jag kan bädda sängen 1 timme innan jags ka sova bara för att de tär så skönt att lägga sig! :)

Google it!
  • Butterscotch

Vårt överkast läggs faktiskt på (nästan) varje dag. Vi har det inte över hela sängen, utan har vikt det på mitten och lagt det nedtill på sängen så att säga. Det ser så mycket bättre ut med överkast, tycker jag. Jag hatar att komma in i sovrummet när sängen är obäddad och det ligger kuddar överallt. Inte det minsta rofyllt.

• La Lola

När vi vet att det ska komma hit nån o hälsa på typ...om det inte är syrran då för då skiter jag i det..
    Hit kommer det oanmälda väldigt sällan....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Heavenlyfaith

Vad jag menar är inte om man bäddar utan om överkastet åker på. Bäddar oxå lite snabbt för att det är mysigare o lägga sig på kvällen sen... 
    Själv jobbar jag väldigt mycket med eget företag osv. Uppe kl 6 o hemma vid 18 ungefär. På vardagarna hinner jag aldrig med besök iaf så ingen skulle se mitt fina överkast.
    Jag tvivlar inte på att jag skulle dutta på det där extra om jag var hemma på dagarna däremot  

• Svala

Jag har gett upp sängöverkast för länge sedan.
    det är alldeles för jobbigt att bädda med det varje dag.

Men som kompensation så bäddas sängarna snyggt varje dag och så ser jag alltid till att ha fräscha snygga och rena sängkläder istället.

• Heavenlyfaith
    Svala skrev 2010-11-18 13:09:26 följande:
    Jag har gett upp sängöverkast för länge sedan.
    det är alldeles för jobbigt att bädda med det varje dag.

Men som kompensation så bäddas sängarna snyggt varje dag och så ser jag alltid till att ha fräscha snygga och rena sängkläder istället.
    Precis vad jag tycker räcker fint! Jag gav överkastet ett försök... han höll inte måttet... 
  • Pickeli
    Heavenlyfaith skrev 2010-11-18 13:00:55 följande:
    Vad jag menar är inte om man bäddar utan om överkastet åker på. Bäddar oxå lite snabbt för att det är mysigare o lägga sig på kvällen sen... 
    Själv jobbar jag väldigt mycket med eget företag osv. Uppe kl 6 o hemma vid 18 ungefär. På vardagarna hinner jag aldrig med besök iaf så ingen skulle se mitt fina överkast.
    Jag tvivlar inte på att jag skulle dutta på det där extra om jag var hemma på dagarna däremot  
    Men om du ändå bäddar sängen så tar det ju inte många sekunder extra att he på överkastet? Okej att man inte orkar bädda äsngen jämt, men att bädda men inte bädda "ordentligt" går fetbort för min del :)
    Google it!
  • Fru KM

Använder vårat överkast varje dag. Eller ja iallafall när vi bäddar o det är väl istortsätt varje dag.

• Heavenlyfaith
    Pickeli skrev 2010-11-18 13:45:01 följande:
    Men om du ändå bäddar sängen så tar det ju inte många sekunder extra att he på överkastet? Okej att man inte orkar bädda äsngen jämt, men att bädda men inte bädda "ordentligt" går fetbort för min del :)
    Fast så resonerar inte jag... Jag bäddar väldigt fort (kastar ordning täcken o kuddar) o det blir väl inte toppensnyggt. Skulle jag greja med överkast så skulle jag bädda ordentligt under oxå.
    Prioriterar helt enkelt annat
    Skulle jag se allt som "bara ett par minuter extra" på morgonen o lägga till det så skulle jag aldrig få nåt jobb gjort på dan...
  • Pickeli
    Heavenlyfaith skrev 2010-11-18 13:59:42 följande:
    Fast så resonerar inte jag... Jag bäddar väldigt fort (kastar ordning täcken o kuddar) o det blir väl inte toppensnyggt. Skulle jag greja med överkast så skulle jag bädda ordentligt under oxå.
    Prioriterar helt enkelt annat
    Skulle jag se allt som "bara ett par minuter extra" på morgonen o lägga till det så skulle jag aldrig få nåt jobb gjort på dan...
    Okej du är som min sambo, en slarvbäddare ;) Jag blir alltid lika lurad när sängen ser bäddad ut och jag lyfter på täcket och upptäcker att någon elvispat våra lakan. Den chocken är aldrig trevlig. Men då är jag en riktig bäddsnobb! :)
    Google it!
  • cloudberry79

Varje dag, bäddar när jag stiger upp och lägger på överkast och kuddar. Mest för att jag oftast behöver vila på eftermiddagen och då vill jag inte ligga i sängen med kläderna på om jag inte har överkastet.

If you love me - please don't feed me!
  • Tecken

Jag bäddar sängen varje dag. Jag lägger alltså på överkastet varje dag.

• IsDimma

När det låg framme så bäddade jag med det innan jag skulle få besök. Nu har jag inget - eller det ligger väl i någon flyttkartong hos mina föräldrar (lämnade mycket saker där när jag flyttade till Irland och nu bor jag inneboende så sakerna är fortfarande kvar hos dom).

• Birry

Varje dag! Vi har katter, och det är så omysigt med katthår på kuddarna och/eller grus på lakanen, så det är en stark motivation...

Sen ser det mycket lugnare ut när det är bäddat också.

• flanderz

Överkastet åker på varje dag efter att sängen bäddats. Jag inbillar mig att det dammar mindre när det ligger på... Och så ser det ju mkt trevligare ut!

Svar på tråden Överkast... ja eller nej?