• Maliaa

Kissa igenom blöjorna??

Någon mer som ha barn som kissar väldigt mycke på natten.
    Våran kissa igenom blöjorna på natten fast vi byter innan vi lägger oss och sover.
    hon bruka va dyngsur på morron då hon kommer in till  oss.

• Svar på tråden Kissa igenom blöjorna??
  • Maliaa
    Teskedsmamman skrev 2010-11-18 14:44:20 följande:
    Japp, jag måste byte en gång mitt i natten oftast, annars kissar han igenom.
    de är himla jobbigt
  • mian75

Japp, så hade vi det också med sonen när han fortfarande hade nattblöja. Vi testade olika märken och olika storlekar och till slut hittade vi Huggies 16-32 kilo (tror jag det var). De höll nästan jämnt för "trycket"  om morgnarna. VI bytte blöja på sonen när vi gick och la oss, precis som ni.

• mithrandil

testat att köpa en storlek större? Eller kanske samma storlek fast knäppeblöja? (om ni nu använder up&go)
    det gjorde vi och det funkade super. nu är han torr igen. Om han inte varit där och flyttat på den lille. hehe.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Maliaa

Åh tack för tipset ska prova en större storlek
    vi använde coops för dom ha funka jätte bra tils för nån vecka sen

• mithrandil
    Maliaa skrev 2010-11-18 21:38:56 följande:
    Åh tack för tipset ska prova en större storlek
    vi använde coops för dom ha funka jätte bra tils för nån vecka sen
    Ja gör det.
    För oss fungerade det som sagt jättebra.
    Vi använder libero men jag tror inte det är någon skillnad mellan de olika blöjorna direkt.
    Funkade coop för er tidigare så funkar de säkert nu också. Fast en storlek större då.
    Det går ju betydligt fler timmar mellan blöjbyte på natten än det gör på dagarna.
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Maliaa

oki men problemet är löst.
    lillstaxkaren ha fått diabetes fick åka in för en vecka sen då hon hade högt blodsocker.
    tur man ha en sån mätare hemma.

• emelyl

Börjar undra om inte vår lilla kille har samma.. O han är snart 7veckor gammal.

T.ex nu inatt. Bytte på honom vid 1,30. Sen vaknar han igen o vill ha mat vid 4,30 - då är han helt DYNGSUR längs hela sidan.. Bytte blöja igen då han bajsat igen.
    Vaknar nu vid 6,30 o ska ge honom mat igen - samma sak - DYNGSUR!
    Så två pyjamasar på en natt..

Eller vad kan det vara?

Han väger nog ca 5000g.. O vi har blöjorna Libero nr2 - o de håller tätt dagtid iaf..

Svar på tråden Kissa igenom blöjorna??