Man får allt passa sig som styvmamma om man inte behandlar bonus på det sätt som anses rätt i andras ögon!
Jag fick detta uppenbarat för mig då min kära svärmor som jag faktiskt gillar och respekterar påpekade något jag hade sagt till min bonus, det blev en feltolkning, hon hörde mig säga något annat än det jag sagt. Hon gjorde det till en stor sak, men hon ringde mig och tog det direkt med mig i stället för att prata bakom ryggen.
Jag blev ganska stött av att hon la sig i så. När jag pratade med min sambo förut så sa han att jag får passa mig. Far och mormödrar är försvarande mot sina barn och barnbarn. Speciellt om det inte är föräldern till barnet som gjort något de anser är fel.
Jag blev så trött på detta då han sa det. Kände det som om världens tyng lades på axlarna. Det är sådant tisstassande kring bonus. Bonusbarn överlag har jag uppfattat det som och jag anser att det är inte klokt. Denna särbehanling som finns så fort det har med ett skillsmässobarn och göra. Ska föräldrar leva ensamma med sina barn resten av livet för att alla ska vara nöjda!