• AntNet

Ge bröstmjölk på flaska?

Hej,

Jag undrar om det finns någon som kan ge tips om hur man ska få babyn att ta flaskan? Min dotter är nu tre månader och jag helammar. Jag kan lätt pumpa ut mjölk och har en del i frysen redan, men sen kommer problemet; dottern vill inte ta flaska med bröstmjölken... Hon vill inte heller ta napp, kan det vara så att vissa barn inte tar varken flaska eller napp alls??

Tacksam för tips!! (Hade varit toppen om jag kunde gå på julfest och att mannen tar flaskammningen, utan att jag ska behöva avbryta för att amma under kvällen.)

• Svar på tråden Ge bröstmjölk på flaska?
  • 09Lias

Min son var sjuuuuukt krånglig  med flaskan och napp. Flaskan kunde bara pappan ge fram till 6 mån sen fick jag ge och napp har han aldrig tagit. Han är ett år nu. Min sambos bror tog aldrig napp eller flaskan nånsin.
    Du får testa lite då och då. Så kanske hon ger med sig tillslut.
    Lycka till!

• lillasnäckan

Jag hade precis samma problem som du TS. Min son tog dock flaska i början, men plötsligt vägrade han. Jag köpte till slut en flaska som heter Tommee Tippiee o den tar han. För det mesta i alla fall. Nu försöker jag pumpa o ge ett mål om dagen på flaska så han vänjer sig...

• Lilly mama

Tyvärr är det nog så att visa barn bara tvärvägrar. Min äldsta dotter tog flaska  tills hon fyllde 3 mån. Senvar det kört. Sambon kunde "lura" henne genom att låta henne suga på ett finger och sen smyga in flaskan, men det funkade bara ibland. Med dotter nr 2 är det inga problem. Hon snuttar på och är snart 5 mån. Båda har tagit napp.

• Pemberly

Har ni testat att ge den utpumpademjölken från en sådan där matningskopp (finns på apoteket) istället? Hon kanske gillar det bättre. 

Svar på tråden Ge bröstmjölk på flaska?