• Anonym

Kan man ge sin pojkvän förlovningsring som juklapp , present , alla hjärtans dag m.m.

Kan man ge sin pojkvän förlovningsring som juklapp , present , alla hjärtans dag m.m.
    Man ger honom det utan han vet om de , fast man pratat om förlovning innan?
    Kan väl en tjej göra eller de ska man göra som kille eller man ska ge varandra de samtidigt?

• Svar på tråden Kan man ge sin pojkvän förlovningsring som juklapp , present , alla hjärtans dag m.m.
  • Oleanna

Tja..jag blev INTE lycklig när jag fick det som en födelsedagspresent. Kände mig tvingad, jag tycker att man ska välja en annan dag.

• Anonym
    Oleanna skrev 2010-11-19 06:08:29 följande:
    Tja..jag blev INTE lycklig när jag fick det som en födelsedagspresent. Kände mig tvingad, jag tycker att man ska välja en annan dag.
    Jobbigt , ni ej pratat om de innan han gav dig de eller hon ?
  • Oleanna
    Anonym skrev 2010-11-19 06:09:17 följande:
    Jobbigt , ni ej pratat om de innan han gav dig de eller hon ?
    Vi hade pratat om det ja. Men jag blev överrumplad och som födelsedagspresent kändes det inte som man kunde säga: nej inte idag.  Jag vill hellre ha min förlovningsdag på en dag som inte redan är tagen så att säga. Något som är vårat.
  • Anonym
    Oleanna skrev 2010-11-19 06:13:38 följande:
    Vi hade pratat om det ja. Men jag blev överrumplad och som födelsedagspresent kändes det inte som man kunde säga: nej inte idag.  Jag vill hellre ha min förlovningsdag på en dag som inte redan är tagen så att säga. Något som är vårat.
    Förstår dej!
    Men blev du glad sen då eller vad hände?
    Vi pratat om förlovning jag och min sambo men vet ej när och känns som vi aldrig kommer till krita Tänkte ge han det ngn dag , överraska
  • Oleanna
    Anonym skrev 2010-11-19 06:20:06 följande:
    Förstår dej!
    Men blev du glad sen då eller vad hände?
    Vi pratat om förlovning jag och min sambo men vet ej när och känns som vi aldrig kommer till krita Tänkte ge han det ngn dag , överraska
    Vi var förlovade i 1 år och sen separerade vi. Jag var inte glad för att det kändes fel..även om vi hade pratat om det så ville jag att det skulle vara ett gemensamt beslut. Han var väldigt kontrollerande så det kändes som det var hans beslut.
  • Oleanna
    Oleanna skrev 2010-11-19 06:42:49 följande:
    Vi var förlovade i 1 år och sen separerade vi. Jag var inte glad för att det kändes fel..även om vi hade pratat om det så ville jag att det skulle vara ett gemensamt beslut. Han var väldigt kontrollerande så det kändes som det var hans beslut.
    Överraska honom  gärna men välj inte jul/ midsommar ,födelsedag..ta en annan dag.
    Jag ska tillägga att mitt ex valde min födelsedag för att slippa ge två sk presenter. Det sa han. 
  • s87a

Gör du så om du vill det.
    Men ja man kan ge förlovningsring som tjej.

• Anonym (flicka)

Jag friade till min man..
    Men det var utan ring ... så han kunde välja ut sin egen sen..
    Välj en annan dag än jul och så..
    lycka till..

• linjes

Nu är jag redan förlovad men jag hade blivit glad om det kom som en överaskning men alla är ju olika

Klart man kan alltså med andra ord

• Nyfiken gul

visst kan man göra det hela som överaskning absolut!  Så det kan du göra.

Men säger som andra sagt - välj INTE en stor högtidsdag!

Jag förlovade mig med min första pojkvän på alla hjärtans dag.. vi gifte oss året senare och skilde oss senare och sedan dess är alla hjärtans dag en dag jag inte firar... och det är 16 år sedan.....

Min väninna förlovade sig på sin födelsedag då hon och hennes sambo nyss fått barn, men 7 år senare separerade dom och hon gillar inte heller att bli påmind om händelsen varje gång hon fyller år.

Välj en neutral dag som bara är ER dag.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Lumo

Jag friade åxa. Med en aluminiumplojring. Sen gick vi till guldsmed o tillverkade våra egna ringar. Mycket nöjd med det beslutet. Framförallt att jag själv fick välja ring. man ska ju leva med den resten av livet förhoppninhsvis.

• meyla

Jag hade inte uppskattat om sambon friat på en högtidsdag, som flera redan skrivit, välj en egen dag! :)

• Anonym
    Oleanna skrev 2010-11-19 06:44:55 följande:
    Överraska honom  gärna men välj inte jul/ midsommar ,födelsedag..ta en annan dag.
    Jag ska tillägga att mitt ex valde min födelsedag för att slippa ge två sk presenter. Det sa han. 
    ja tänkte på vår 5årsdag
Svar på tråden Kan man ge sin pojkvän förlovningsring som juklapp , present , alla hjärtans dag m.m.