• Kurreburre

Par som ska göra äggdonation utomlands sökes till Korrespondenterna i SVT

Efterlysning från SVT via Barnlängtan - patientföreningen för ofrvilligt barnlösa

Hej,

Jag heter Stina Blomgren och är journalist på Sveriges Television. Det faktum att det är så lång kö till äggdonation att många par vänder sig utomlands för att få hjälp är viktigt att uppmärksamma tycker jag. Samma sak gäller dem som gjort försök via landstingen. Jag skulle gärna vilja göra ett reportage om detta och söker därför kontakt med ett par som är på väg att göra en resa för äggdonation utomlands. Reportaget ska sändas i programmet Korrespondenterna i SVT. Ska ni eller känner ni till något par som planerar en sådan resa och kan berätta om detta? Hör gärna av er om ni har några frågor eller funderingar.

Med vänliga hälsningar

Stina Blomgren journalist Korrespondenterna Sveriges Television 10510 Stockholm +46 705085698 +46 87843448 stina.blomgren@svt.se

Hör av er direkt till Stina Blomgren på SVT eller till oss på Barnlängtan info@barnlangtan.com eller cornelia.armano@barnlangtan.com

Svar på tråden Par som ska göra äggdonation utomlands sökes till Korrespondenterna i SVT