Inlägg från: sagoskog |Visa alla inlägg
  • sagoskog

orolig mamma

Jag tycker att du ska prata med bvc om det där med att böja huvudet bakåt. Jag läste en del om det för länge sedan och har för mig att det kunde vara en indikation på någon funktionsnedsättning. Det kan ha handlat om autism. Men låt dig inte skrämmas, för jag kan komma ihåg fel. Ska se om jag kan googla fram någon info till dig.

Min ena dotter gjorde nämligen huvudgrejen när hon var liten också. I dag är hon 3 år och ännu har vi inte hittat något fel på henne. Jag nämnde det för bvc, men de tyckte inte att det var något att oroa sig över så länge det inte fanns några andra tecken. Hon och även hennes tvillingsyster var även skakiga väldigt länge.

Syrebrist under förlossningen ökar ju riskerna för eventuella men i framtiden, men så behöver det ju inte vara fallet. Det du beskriver gjorde ju mitt/mina barn också och de föddes med apgar 10-10-10 på båda, så det behöver inte ha något samband.

• sagoskog

Försökte att googla det, men hittade egentligen inget av värde. Jag tror att jag har blandat ihop det med att spädbarn som sedan visats sig ha autism kan upplevas mer spända i kroppen och lätt böjer bakåt. Min flicka som gjorde så var förövrigt inte alls spänd i kroppen utan snarare tvärtom, väldigt slapp.

Svar på tråden orolig mamma