• Sue197­4
    Äldre 19 Nov 11:28
    6045 visningar
    12 svar
    12
    6045

    Hur mycket minns en 1åring? Hur länge kan man vara ifrån en 1åring?

    Tror att det är lite olika från barn till barn. Men det som väger tyngst är ju hur väl barnet känner personen i fråga och hur många gånger de träffats.

    Om du syftar på dig själv spm förälder såp kan du nog vara borta ganska länge innan ditt barn glömmer dig. Jag var borta i nästan tre veckor då min dotter var ett år och några månader. Hon blev lite ställd då jag kom hem, men det försvann efter typ två minuter, sen fortsatte hon som vanligt och babblade och visade mig grejer.

    Min dotter träffar sin farmor och farfar ganska sällan, det kan gå månader emellan. Men hon har aldrig glömt dem.

  • Sue197­4
    Äldre 19 Nov 12:13
    #8

    Min dotter och min man har en väldigt nära relation. Det har varit väldigt viktigt för oss som förälder att se till att det kall vara så. Så jag tror att det är därför min dotter inte reagerade nämnvärt av att jag "försvann". Tror inte hon upplevde det som 2,5 veckor . Barn i den åldern har ju inte riktigt känsla för tid. För oss funkade det, men det är nog väldigt olika i olika familjer. Men om man bestämmer sig för att resa iväg i några dagar så skall man göra det utan att säga till barnen att man måste - utan att man vill. Annars kan de uppfattas att man reser mot sin vilja och det kan vara jobbigt för ett barn att förstrå.

Svar på tråden Hur mycket minns en 1åring? Hur länge kan man vara ifrån en 1åring?