• Anonym

Kan man få dubbel examen?

Jag undrar om man kan få dubbelexamen på samma utbildning. Tex finns de dom som har socialpedagogisk examen, men som sedan kompletter med tex juridik för att få ut en socionomexamen.Har de då två examen, socialpedagogisk samt socionom?

Om man då tex har läst socionomprogrammet med socialpedagogisk inriktning, kan man då plocka ut både socionomexamen och socialpedagogexamen?

• Svar på tråden Kan man få dubbel examen?
  • emmakatta

jag tog ut både förskolelärarexamen, fritidspedagogsexamen, lärare för det senare åldrarna samt gymnasielärarexamen, men detta är ju inom samma fält... Då sa det i alla fall att jag var tvungen att ta ut alla examina samtidigt för annars gick det inte, så jag har ETT papper där allt står. Men jag vet ej om det funkar inom två skilda områden.

• Anonym (uniadjunkt)

Ja du kan utnyttja kurser som ingår i en examen för att ta ut en annan examen. Det beror på vilka krav som finns i de respektive examensbeskrivningarna. Du kan även ibland få ut en dubbelexamen på samma program om du tex läser en yrkesexamen så kan även kurserna ligga till grund för en generell examen (kandidat, magister).

Kontakta utbildningarna och be om examensbeskrivningarna eller se om de finns på nätet.

• Anonym

jag har en kandidat i pedagogik och en magister i datavetenskap. De innehåller till stor del samma poänggrund. 

Svar på tråden Kan man få dubbel examen?