• vackert udda

Gipsa magen - hur gör man?

Har hört så mycket olika, men hur gjorde ni och hur blev resultatet? Tänkte gipsa magen idag och vill att det ska bli bra från början så man inte slängt pengarna i sjön Tungan ute

♥ Vår älskade lilla tjej har BF Julafton 2010 ♥
  • Svar på tråden Gipsa magen - hur gör man?
  • Fotavtryck

en hel burk med vasselin!!
    Sedan gipsbndor omlott på brädden, längden och diagonalt. Jag gjorde som sagt tre lager och den blev kanon!

• Ellasario

Men alltså...då gjorde ni bara gipset över magen, och sen hade ett sånt skal...satte ni upp det sen eller vadå?

funderar också på att gipsa magen.. :) 

• vackert udda
    Fotavtryck skrev 2010-11-19 14:31:21 följande:
    en hel burk med vasselin!!
    Sedan gipsbndor omlott på brädden, längden och diagonalt. Jag gjorde som sagt tre lager och den blev kanon!
    Okej, ingen gladpack då? Hur många paket köpte ni av allt?
  • Fotavtryck

ja som ett skal. som jag har sparyat i silver o satt upp på vägen i sovrummet.

Vi tog rikligt med vasselin. tror nog hela burken gick åt men då smorde vi in brösten magen o lite runt om så inget skulle fastna. Det tar några timmar att göra. Lite förarbete med att hälla upp vatten i en skål gloppa remsonra i lagoma längder och sedan lägga alla snyggt på plats + att sitta en stnd framför en bra film. sedan var det bara att lyfta av.

Jag köpte två paket gasbindor på apoteket. Fick väl nån rulle över. Jag var STOR!
    Detta var grav nr 2 så vi fuskade lite genom att tejpa "upp" brösten lite för att få en fin figur hehe.

Stort lycka till

• Zinara

Vi använde vaselin och gladpack till första och kommer köra på samma sätt denna gång. Gick bra fast det blir väldigt varmt om magen. Har haft magen på väggen som prydnad men kommit på att när jag gjort nästa mage ska jag göra lampor av dom

• vackert udda

Tack! Ska prova det ikväll då, nu blir det Apoteket :)

• Joonna

En fråga, gipsar man liksom magen, sidorna och brösten? Eller bara magen, hur långt ut på sidorna?

• lis07
    Joonna skrev 2010-11-19 20:19:28 följande:

En fråga, gipsar man liksom magen, sidorna och brösten? Eller bara magen, hur långt ut på sidorna?

Man kan ju välja hur högt gipsmagen ska gå. Gjorde till ´"mitten på sidorna"

Jag smorde först med vaselin och sedan hade jag gladpack. Om jag hade gjort det igen skulle jag nog ha "fixat" brösten lite eller ha bh.
  • Hoppetossan 79

Jag använde plastfolie under. Gipsade brösten och magen. Använde gipsbindor från Apoteket! Tror det finns en bild på färdiga magen i galleriet.

• 3 barns mamma84

Tänker oxå gipsa magen men ca den dagen vi varit på Tul v 37+6 då ska vi se när han kommer ut om han kommer tidigare så blir det att gipsa samma vecka men om senare då väntar jag till vecka 39 och gipsar sen
    Jag kommer att köra med att gipsa magen + brösten och sen ha vasilin under så det är lätt att ta bort sen när de torkar och ta tjockt lager så den inte går sönder.
    Ska kolla med apotecket och gipshandeln vad man säger vad som är bäst att ta.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Hoppetossan 79

Ett tips är att inte vänta för länge med gipsmagen! Den sjunker ju ganska mycket i slutet och det blir ofta bättre att göra den lite tidigare! Tror vi gjorde i v 36!

• vackert udda

Tänkte på en sak, stod ni upp/satt ni ner/låg ni ner när ni gjorde magen? Vet inte om jag pallar stå upp så länge men det känns som om det kanske blir konstig form på magen om man sitter/ligger?

• vackert udda

Ikväll har vi gipsat magen, tror den blev ganska bra - ser fram emot att se den imorgon när den torkat helt! Jag köpte gipsbindor på Panduro, 3 paket för ca 56 kr/st med två rullar i varje. Det var det som de rekommenderade och det blev totalt 18 meter. Vi använde bara vaselin (en hel burk), ingen gladpack, och det gick jättebra!

Jag hade BH på mej för vi ska ha magen uppe på väggen och för mej känns det alldeles för privat att hänga upp exakt form på tuttarna med bröstvårtor och allt Tungan ute 

Blir nog en lampa av magen eller så sätter vi upp den på en stor canvasduk, har inte bestämt oss riktigt ännu.

• Fotavtryck

Gu så kul att det verkar bli mer poppis att göra gipsmage.

Låvar att man snabbt glömer hur det såg ut när barnet kommit ut. trots fotton.

Jag satt i slstol inne, altså halvlåg för att få den bästa formen av mage o bröst utan att stå upp för det hade jag aldrig klarat.

Och ja, vaselin räcker gott o väl. Blir iaf lite mindre varmt än med gladpack oxå.
    Jag tejpade brösten för en bättre form och inga bröstvårtor syns (går lätt att gömma med gipset)

Och ja. gör det lite innan v. 398 så magen inte sjunker så mycket då blir den inte lika vacker, kan jag tänka mig!

Lycka til till alla som ska försöka och grattis till alla som har lyckats!

Svar på tråden Gipsa magen - hur gör man?