• Anonym (nyfiken)

Hur gör man????

Hej...
    Jag är relativt ny på området och skulle gärna vilja veta hur ni andra homo/ Bi går tillväga när ni flörtar??
    Funkar det på samma sätt två kvinnor imellan som man kvinna??

Är super intresserad av en kvinna, hur tar jag reda på om hon är Bi/hetro eller homo??
    Är det svårt?
    Kan man känna det på sig...?

Man vill ju inte göra bort sig.. hehe

Tacksam för era svar eller erfrenheter...

• Svar på tråden Hur gör man????
  • mamzer

Om jag förstår dig rätt har du egentligen två frågor: 1) Går man annorlunda tillväga om man flirtar med någon av samma kön jämfört med någon av motsatt kön, och 2) Hur vet man om någon är bi eller gay?

I min erfarenhet är det inte mycket skillnad på att flirta med en man och att flirta med en kvinna (nu har jag iofs inte raggat på tjejer sen jag var tonåring). Det beror väl lite på omständigheterna också. Är man på en gayclub utgår man kanske från att de personer som är där åtminstone inte kommer reagera negativt om man flritar med dem. Jag skulle vara mer försiktig med någon jag träffade på en hockeymatch, antar jag.

Fråga 2, om hur man vet... Du undrar om det är svårt och om man "känna det på sig". Alltså, ja, ibland tycker jag att man får den känslan av en del. Jag kan inte riktigt svara på vad det är. Ibland är det riktigt ytliga grejer, ibland är det något subtilt, ibland märker man att någon kollar in en på ett sätt som straighta killar aldrig skulle göra. Ibland har man ingen aning. Det finns inget hemligt handslag, tyvärr.

I din situation... Om det inte är ett alternativ att fråga rakt ut så skulle jag rekommendera att gå långsamt fram. Se hur hon reagerar. Du skriver inte om du känner henne privat eller om du träffat henne i något annat sammanhang. Om du inte känner henne privat kan väl det vara ett första steg att göra någonting utanför ert vanliga sammanhang?

A minority is always compelled to think. That is the blessing of being in the minority. (Leo Baeck)
Svar på tråden Hur gör man????