• TessBeck

Erfarenhet av "Belly Bandit"?

Ja, som rubriken antyder: Någon som testat Belly Bandit?

Jag födde mitt andra barn för tre veckor sedan och "alla" säger att det är mycket svårare att bli av med magen efter andra barnet. Nu såg jag en annons där de säljer Belly Bandit och jag undrar om det kan vara nåt att satsa på?

Med tanke på att det kostar 695 kronor vill man ju inte köpa det endast på vinst och förlust, hellre höra om det är någon annan som testat :)

• Svar på tråden Erfarenhet av "Belly Bandit"?
  • colin2010

Skit svårt att sätta på sig .men JA den funkar i alla fall.. Eftersom de är kardborr band eller vad de heter så är de svårt att spänna den så hårt som den ska och att det blir rakt. Så man blir lätt irreterad..

• TessBeck

OK... Men kan du rekommendera den trots att det är så svårt att sätta den på sig? Märker man att det hjälper?

• colin2010

Ja ja har fått dragit åt den mer och mer, använder den dock inte lika mycket som dom säger att man ska, sen vet man ju inte om man hade fått en "påse" på magen . Men går ju alltid å sälja sen. Ja tycker den ha hjälpt . Ska helst använda den dygnet runt.. Men ej så skön att sova i kan ja tänka mig..

• TessBeck

Gwempa; det är som en blandning av ett bälte och en gördel - ska hjälpa magen att återställa sig efter graviditeten.

malinmicke; känns lite jobbigt iofs, att sova i också... Kanske gör som du i så fall, använder den på dagen och sen säljer den.

Ingen annan som provat och har erfarenhet?

• colin2010
    TessBeck skrev 2010-11-19 20:26:04 följande:

Gwempa; det är som en blandning av ett bälte och en gördel - ska hjälpa magen att återställa sig efter graviditeten.

malinmicke; känns lite jobbigt iofs, att sova i också... Kanske gör som du i så fall, använder den på dagen och sen säljer den.

Ingen annan som provat och har erfarenhet?

ha ha ja använder den inte ens varje dag.. dagarna ja å lillen bara myste så hade ja den ej för kan inte tänka mig att lillen tycker den är så skön att ha benen på..
    å den funka endå..
  • Filijoxa

Jag har en och är jättenöjd!! Köpte en storlek mindre än vad som rekomenderades och det var tur för nu, två veckor efter förlossningen, är den nästan för stor. Min mage är nästan platt men är jättemjuk och känns som en väljäst bulldeg ;)

Jag ligger ner o tar på den med hjälp av min sambo för att få den bra. Inte nog med att man får snygg figur, det är skönt för ryggen och man slipper visa magen om man ammar. Jag har på min på dagen bara.

• Little me

Jag beställde min igår, hoppas jag blir nöjd!
    Har nu, tio dagar efter förlossningen, tappat tio kilo av 15 som jag gick upp men magen är ju lite väl sladdrig :)

• jejje82

Vart köper man en belly bandit? Kan man börja använda den när som helst och få resultat? Fick barn för 4 mån sen.

• eec82

köpte en men ångrade mig, tyckte visst den ger stöd men jobbig som sagt att sätta på å blir inte fint under kläderna. Så skafade en topp från vero moda som drar in magen, blev saqmm effekt som belly b. Den drar iaf in lika mycket. Köpte i olika stl. Superbra.

• ALLIEVERDO

Jag funderar också på det. är 18veckor sedan jag snittades nu och min mage ser ut som i 6emånaden och är hård. förstår inte varför mvc inte hjälper nåt och ger rekomendationer mm. värdelösa.
    kan man ha det efter så lång tid?
    Är desperat att nåt ska hända med magen. mår riktigt dåligt av den. är ju inte alls som nån slags deg, utan stenhård..

• colin2010

Wantlt: kan du nog ha. Om du är intresserad Av en så pm:à mig om du vill komma undan billigare.

• Frelisac

Övervägde en sådan efter sista förlossningen men valde att följa rådet om att hålla mig till billigare gördlar från Lindex istället. För samma summa som en Belly Bandit kan du köpa flera gördlar i olika storlekar. Jag tyckte det kändes bättre eftersom allt  jag hörde var att de flesta tyckte att Belly Bandit snabbt förlorade verkan då magomfånget minskade.

• Hemlighet

Skall inte belly bandit användas direkt efter förlossningen för att hjälpa magmusklerna att dra samman? Har den samma effekt några veckor efter förlossningen?

• Mabaja

jag fick tyvärr ingen hjälp av min belly bandit. ser ut att ha en påse på magen fortfarande och då är det tre månader sen som min flicka kom...

Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Erfarenhet av "Belly Bandit"?