Hur fixar man att separera med små barn? När ska man ge upp?
Lämna honom, det är det bästa både för dig och barnen i längden. Man lever bara en gång och varför slösa massa tid och energi på att vara olycklig! Om du tänker ordet seperation ofta så är det det du ska göra, det är jobbigt till en början med mycket känslor men när man väl har bestämt sig så finns det liksom ingen återvändo.
Jag har en egen erfarenhet och vet bara att det är det bästa jag kunde göra både för mig och mitt barn. Man ska vara lycklig för det smittar av sig till sitt barn och sin omgivning.
Det absolut viktigaste är att man pratar igenom saker och ting och framför allt förklarar sig. Att man själv är färdig med sitt beslut för då kan man också resonera och förklara allt för sin partner att konstellationen inget fungerar mer. OCH det absolut viktigaste i allt det här det är att man kan prata eftersom man har barn tillsammans och alltid kommer ha det. Man måste sätta dem i fokus och sedan får man ordna upp allt omkring och försöka bära varann som vänner igenom det svåra...för om man kan vara vänner så hjälper det ju otroligt mycket.