• unwritten

Hur fixar man att separera med små barn? När ska man ge upp?

Ida1 skrev 2011-04-09 19:01:14 följande:
    Hej!

Hur går det för er?
    Kan börja med att säga att jag är i samma sits..
    Fick en dotter sep-09, så hon är nu 1,5 år..
    Känner mig som den sämsta mamman någonsin när jag vet att varje dag så får vår lilla tös både höra och se sina föräldrars irritation och bråk , tjafs.. you name it!..
    Vi har haft sex .. jadu, kan nog räkna på en hand hur många gånger, sen vi upptäckte att jag var gravid!
    Känner INGEN som helst lust. Och han mår ju självklart jättedåligt för det. Sex är ju inte ALLT i ett förhållande, men väldigt mkt. Der finns inga känslor alls känns det som.
    MEN jag är så RÄDD att allt ska bli ännu värre om vi separerar. Att vår lilla ska må dåligt över att bo varannan vecka. Och jag tror inte jag klarar att vara ifrån ´henne varannan vecka!!.
    Jag har alltid sagt till vänner att jag skulle ALDRIG stanna kvar i ett förhållande för barnet/s skull, men det är ju precis så jag gör. Vet att hon mår ju inte bra av att se sina föräldrar såhär. jag vill att hon ska växa upp med kärleksfulla föräldrar. Vi kramas o pussas massor med henne, och hon verkar var aväldigt lycklig, hon skrattar och är glas nästan jämt.
    Men jag har ibland märkt att hon slår mig när jag och pappan diskuterar/tjaffsar. ..

Åhhh vad babbligt det blev....
    Usch jag känner igen mig så väl i många av dessa berättelser men speciellt denhär. Hur kunde det gå såhär? Vart tog lusten vägen? Vad har hänt?
    Jag o min sambo är för olika - prioriterar och värderar helt olika saker, kanske är det därför det inte fungerar?
    Men nu sista tiden räcker det med minsta lilla han säger så ryter jag till, det måste väl vara ett tecken på att det saknas känslor? Vi har en gemensam dotter och han har en son sen ett tidigare förhållande. Jag har varit delaktig i hans liv sen han var 2 år och han är nu snart 5 år. Jag älskar denna lilla pojk så otroligt mycket och skulle vi dela på oss skulle jag ju även förlora honom. Han och jag har verkligen en fin relation. Och våran dotter är väldigt mammig, tycker inte alls det är lika skoj med pappa. Hur gör man då i en separation? Jag är så vilsen..
  • unwritten

Jag har tagit upp ämnet och talat om hur det är och vi ska nu dela på oss - det finns en stor klump i magen en rädsla en ångest och väldigt mycket känslor.

• unwritten

Efter en vecka och han verkar ha insett och blivit mer den jag saknat. Jag ger det en sista chans, men kan känslorna hitta tillbaka? =/ Det är frågan.
    Ja jag älskar min bonusson har varit en del av hans liv sen han var 2 år och det är tufft att vara utan honom. Jag har mycket känslor för honom. menar du att folk normalt inte har det?

• unwritten

Hej igen.. jag är otroligt osäker och blir mer och mer säker på att jag inte vill leva tillsammans med min sambo för var dag som går.. det är så mycket i hans sätt jag inte tycker om och så mycket jag saknar tillsammans med honom. Men steget är stort och svårt att ta =( Tanken på att förlora den ena på halvtid och min älskade bonus på heltid skär sönder hjärtat på mig =( Hur kunde det bli såhär :'(

• unwritten
    Lieee skrev 2011-12-02 13:03:35 följande:
    förstår hur du känner sitter i samma sits, har dock idag dragit igång allt så nu är det bara att hänga med i karusellen och hoppas på det bästa. . .
    Usch hur går det då? hur många barn har ni?
  • unwritten
    Lieee skrev 2011-12-07 09:55:57 följande:
    Det går inte alls bra, vi har ett barn under 1 år.
    Hur går det för dig?
    Låter inte alls bra =( Vad händer?
    Det är svårt här med, vet varken ut eller in..
    skickat pm till dig
Svar på tråden Hur fixar man att separera med små barn? När ska man ge upp?