Inlägg från: Användare |Visa alla inlägg
  • Användare

Hur fixar man att separera med små barn? När ska man ge upp?

Blir så rädd när jag läser detta, jag och min sambo har tjaffsat senaste åren om småsaker. Vi hetsar upp varandra..
    Aldrig framför vår dotter, och tror inte vi har skrikit på varandra heller... Sexlivet är mer eller mindre non-existant.

Nu vill hon separera (hon ska tänka på det), även om vi tjaffsat så har jag HELT missat allvaret i situationen. Dvs. vi har inte haft bra kommunikation. 

Efter hon sa att hon ska tänka på det så har jag varit helt förstörd, analyserat alla våra 6 år och försökt komma på vad som hände och hur jag betett mig.
    Så många idiotiska saker man har gjort som man så enkelt kunde hantera på ett annat sätt, och detta inser jag nu..... när allt känns för sent.

Försöker att vi ska gå till parterapi, känner att om jag bara får lite tid så kan jag visa en annan sida av mig, en jag hade i början men vardagen kom ikapp utan jag märkte det.

Så som följdfråga, hur gör man för att kunna få en chans till?

Dessa dagar har vi pratat mer om känslor tillsammans än dom senaste 6 åren, vill att vi ska bygga vidare på detta. försöker få till dejt och verkligen visa men är rädd allt är försent.

Svar på tråden Hur fixar man att separera med små barn? När ska man ge upp?