• elefantmamman

Ytterkläder i bilen?

CaCC skrev 2010-11-19 23:26:56 följande:
     Jättebra film absolut, men konstigt att det inte finns några profesionella tester/filmer på detta utan endast hemmafilmer.

Det jag funderar på är också varför inte denna informartionen ges av BVC på deras föräldragrupper och liknande. Vi fick information från NTF och de sa inte ett ljud om detta, det var mycket om säkerhet och vad man ska tänka på i övrigt, men inget om detta.
    Jag frågade vår fd BVC-sköterska om det och hon visste inte ens om det. Hon visste inte heller att babyskyddet inte får var äldre än 5 år. Det är en annan grej dom inte informerar om, inte på vår BVC i alla fall.
  • elefantmamman
    t0va skrev 2010-11-20 19:03:21 följande:
    Många på bvc och mödravården verkar inte vara uppdaterade kring sånthär. Jag har haft jättebra sköterska på mvc men hon hade ingen koll alls på det som inte rörde förlossningen och barnets utveckling. De trodde jag hade en specialtillverkad barnvagn när jag kom med barnet i babyskyddet på barnvagnen. 

BVC-sköterskan frågade vad det var för tygskynke jag hade barnet i första gången vi gick dit. sjal hade hon ingen aning om vad det var. Så de får nog inte alltförmycket fortbildning kring dessa saker.  
    Tycker det är jättekonstigt. Visst , kan förstå att dom inte har jättekoll på vagnsmodeller för det kommer nya hela tiden men säkerhetssaker borde dom ha koll på lika mycket som dom har koll på HLR.
Svar på tråden Ytterkläder i bilen?